۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81248371
T T
۰ نفر
عضو مجلس خبرگان: روز قدس، روز خصومت با ظالم و حمايت از مظلوم است

تبريز - ايرنا - عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر حضور گسترده آحاد مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس، گفت: اين روز، روز اعلام خصومت با ظالم و حمايت از مظلوم است.

آيت‌الله هاشم هاشم ‌زاده هريسي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مسلمانان جهان بايد براي بازگرداندن بيت‌ المقدس به آغوش اسلام فعاليت و با استدلال، استناد و منطق خود اين موضوع را همواره پيگيري كنند تا شاهد بازگشت قبله اول مسلمين به آغوش اسلام باشيم.

وي گفت: روز قدس، روز برآوردن فريادهاي بين‌المللي بر سر استكبار جهاني و روز خصومت با ظالم و حمايت از مظلوم است كه آخرين سخن و پيام امام علي(ع) در ماه رمضان مي باشد.

آيت الله هاشم زاده هريسي با تاكيد بر لزوم حضور گسترده‌ ملت ايران در راهپيمايي روز قدس، اظهار كرد: اين حضور ما در چنين تجمعاتي شايد تاثيراتي فوري و آني نداشته باشد، اما در درازمدت تاثير خود را خواهد داشت و همه ما بايد با حضور گسترده در چنين گردهمايي‌ها حمايت وسيع خود را از ملت فلسطين اعلام داريم.

وي گفت: پشتيباني ما از ملت فلسطين بايد در بعد سياسي نيز ادامه داشته باشد و ما بايد ضمن تبيين مظلوميت ملت فلسطين از سويي و پرده برداشتن از جنايات صهيونيست‌ها از ديگر سو، به بيان مواضع‌ در اين خصوص بپردازيم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: در شرايط فعلي حاكم بر نظام بين‌الملل بهترين و سالم‌ترين راهكار در ياري رساندن به ملت فلسطين راهكار سياسي است.

آيت الله هاشم زاده هريسي با محكوم كردن حمله‌ گسترده رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه، گفت: كشورهاي اسلامي در برابر اين جنايات و جلوگيري از تكرار آن داراي وظيفه‌ انساني و اسلامي هستند.

وي با ابراز تاسف از سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي در برابر جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي، اضافه كرد: اين مجامع فقط گاهي به محكوم كردن ظاهري اكتفا كرده‌اند كه اعتبار اين محكوم كردن‌ها نيز از بين رفته است.

7236/587