امام جمعه، نماينده و فرماندار مهاباد خواستار حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس شدند

مهاباد - ايرنا - امام جمعه، فرماندار و نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي با انتشار بيانيه اي مشترك خواستار حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم اين شهرستان در راهپيمايي روز جهاني قدس شدند.

به گزارش ايرنا، در اين بيانيه آمده است: آخرين جمعه ماه مبارك رمضان كه به فرمايش بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) به نام روز جهاني قدس نامگذاري شده و روز قدس به عنوان روز همدردي و همراهي با ملت مظلوم فلسطين است.

از اوايل انقلاب اسلامي تاكنون هرسال در جمعه آخر ماه مبارك رمضان و در روز جهاني قدس با حضور گسترده در راهپيمايي اين روز همبستگي و حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين اعلام و انزجار خود را از تجاوزهاي ددمنشانه صهيونيستها اعلام داشته ايم.

در اين بيانيه با اشاره به اينكه رمضان امسال رمضان خونين ملت مظلوم و مسلمان غزه است آمده است: تاكنون صدها شهيد و هزاران زخمي كه بيشتر آنان را زنان و كودكان شامل مي شوند ماحصل حملات جنايتكارانه صهيونيستها به غزه مي باشد اما سكوت جوامع به ظاهر طرفدار حقوق بشر و حمايت آشكار استكبار و ايادي وابسته به آن خود سند واضحي بر حمايت از اين جنايات ضدبشري است.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: گروه هايي كه در عراق و سوريه ادعاي اسلاميت و مسلماني مي كنند كجا هستند كه از حق فلسطينيان دفاع كنند، آنها از طرف استكبار و صهيونيست ها ماموريت دارند تا اتحاد را در بين مسلمانان از بين برده و در ميان آنان تفرقه ايجاد كنند.

در اين بيانيه با محكوم كردن جنايت اشغالگران و حاميان غربي آنها در نوار غزه تاكيد شده است: مردم هميشه در صحنه شهرستان مهاباد در آستانه روز جهاني قدس، يكبار ديگر ضمن تجديد عهد و پيمان با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و با پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب در روز جمعه همگام با مردم خداجوي ايران اسلامي در راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس شركت كرده و با مشت هاي گره كرده شعار مرگ بر امريكا و مرگ بر اسراييل سرمي دهند.

در پايان اين بيانيه از آحاد مردم هميشه در صحنه و روزه دار اين شهرستان دعوت شده است تا با حضور قدرتمند خود در راهپيمايي روز جهاني قدس لرزه بر اندام پوشالي امريكا و رژيم غاصب صهيونيستي انداخته و موجب دلگرمي و قوت قلب مبارزان فلسطيني باشند.

آخرين جمعه ماه مبارك رمضان هر سال از سوي امام خميني (ره) به عنوان روز جهاني قدس نامگذاري شده است.

584/581