اقتدار كشور در گرو وحدت و انسجام همه اقشار بر محور ولايت است

تهران - ايرنا - رييس جمهوري در جمع علما و روحانيون استان سمنان تاكيدكرد: هر چقدر رابطه همه اقشار جامعه با ولايت بيشتر شود و رهبري معنوي و مقتدر و پرنفوذ تر در كشور حاكم باشد، حراست و اداره آن كشور مطمئن تر خواهد بود و بحمدالله اين رابطه و اقتدار در كشور ما وجود دارد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني تصريح كرد: هيچ ارتشي و قدرتي نمي تواند از يك كشور و مردم حراست كند مگر اينكه وحدت ميان ملت ، دولت و مسئولان آن حاكم باشد.

دكتر روحاني با بيان اين مطلب كه دنياي امروز بسيار پيچيده و با سختي هاي فراوان همراه است ، به بحران هاي منطقه از جمله در عراق اشاره كرد و گفت: بايد از اين بحران ها درس آموخت كه بايد با هم باشيم و وحدت و يكپارچگي را با كمك هم در كل جامعه حاكم كنيم.

رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: كشوري مي تواند از ثبات ، امنيت و اقتدار بهره مند باشد و روي پاي خود بايستد كه از سرمايه عظيم اجتماعي يعني اعتماد متقابل ميان دولت و ملت، انسجام و وحدت ملي برخوردار باشد.

دكتر روحاني تاكيد كرد: اگر در عراق وحدت، يكپارچگي و انسجام ملي حاكم بود هرگز امكان نداشت يك گروهك كوچك بتواند بخش هايي از آن كشور را تصرف و دولت و ملت آن را با مشكل مواجه كند.

رييس جمهوري از نقش مرجعيت و قدرت معنوي در عراق به عنوان درس بزرگ ديگر ياد كرد و گفت: همه شاهد بوديم كه اگر نقش مرجعيت و رهبري معنوي آيت الله سيستاني در عراق نبود چه بسا فاجعه پيش آمده در عراق بسيار عميق تر بود.

دكتر روحاني با تاكيد بر اين كه بايد در دنياي امروز روي پاي خودمان بايستيم به فاجعه غزه و كشتار زنان و كودكان بي گناه توسط مزدوران رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: همه شاهدند كه در فلسطين و غزه چه مي گذرد، ولي سازمان ملل، شوراي امنيت و ساير سازمان هاي به ظاهر دلسوز چه مي كنند و كجايند؟ در چنين مواقعي است كه واقعيت هاي دنياي امروز براي ما آشكار مي شود.

رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: جمهوري اسلامي ايران روزهاست كه تلاش مي كند براي كمك به مردم مظلوم فلسطين ، راهي به ويژه از طريق مصر بيايد تا پزشك و دارو و تجهيزات پزشكي به غزه برساند.

رييس جمهوري با انتقاد از فاصله و جدايي دنياي اسلام و ملت هاي مسلمان از يكديگر بر وحدت، اخوت، برادري و همدلي ملت هاي مسلمان تاكيد كرد و آن را راه گشاي حل بحران هاي منطقه اي به ويژه در كشورهاي اسلامي دانست.

دكتر روحاني در ادامه با اشاره به اوضاع كشور در زمان روي كارآمدن دولت تدبير و اميد و مشكلاتي كه در كشور حاكم بوده، اظهار داشت: به ياري خداوند در اين چند ماه با وحدت و كمك مردم، حمايت و سياست هاي مقام معظم رهبري ، دولت و ساير قوا، قدم هاي مهمي برداشته شده و برخي مشكلات رفع شده اند. البته هنوز مشكلات ديگري وجود دارد كه اميدواريم دست دردست يكديگر، آنها را ريشه كن كنيم.

رييس جمهوري تصريح كرد: با وجود همه مشكلات در كشور ، براي فائق به اين مشكلات و دستيابي به آينده اي روشن ، بسيار اميدواريم.

در ابتداي اين جلسه، حجت الاسلام والمسلمين مداح به نمايندگي از علما و روحانيون استان سمنان (مقيم تهران) در سخناني ضمن قدرداني از تلاش هاي دكتر روحاني و دولت تدبير و اميد در حل برخي مشكلات اقتصادي و بكارگيري ديپلماسي فعال در عرصه سياست خارجي ابراز اميدواري كرد با همت مسئولان و وحدت مردم ساير مشكلات موجود نيز رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمين مداح از طرح بيمه سلامت به عنوان يكي از دستاوردها و طرح هاي مهم دولت ياد كرد و گفت:همانطوري كه هدف شعار شما تدبير و اميد بود، امروزه اميد در ميان مردم ما زنده شده و با تدبير عالمانه، آرامش نسبي در بين همه مردم، اقوام و نسلها در كشور حاكم شده است.

در پايان شركت كنندگان در اين مراسم ، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام والمسلمين دكتر روحاني در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري اقامه و در فضايي روحاني و معنوي روزه خود را افطار كردند.

599

سرخط اخبار استان‌ها