۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۲
کد خبر: 81246671
T T
۰ نفر

تبلیغات سوء برای فروش دستگاه های تصفیه آب

۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۲
کد خبر: 81246671
تبلیغات سوء برای فروش دستگاه های تصفیه آب

تهران - ایرنا - رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی گفت: برخی شركت های تبلیغ كننده دستگاه های تصفیه آب، برای فریب اذهان عمومی از بابت آلوده جلوه دادن آب آشامیدنی و فروش دستگاه های خود، اقدام به ساخت فیلم های تبلیغاتی می كنند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت،‌ « كاظم ندافی» افزود: در این فیلم ها، آب آشامیدنی شبكه لوله كشی را با الكترودهای تجاری (آهن و آلومینیوم) الكترولیز می كنند.

وی ادامه داد: آب دارای املاح با الكترودهای تجاری (آهن و آلومینیوم) باعث تولید رنگ و لجن در اثر آزادسازی یون های آلومینیوم و آهن شده و منجر به تولید آبی كدر و سیاه می شود كه به تصور اشتباه، ناخالصی های آب است در حالیكه رسوبات تشكیل شده ناشی از واكنش یون های آزاد شده از الكترودها با آب مورد آزمایش است.

ندافی با تاكید بر اینكه این گونه الكترودها تقلبی بوده و استفاده های سود جویانه از آن می شود، خاطرنشان كرد: تمام آب ها از جمله آب های سطحی و زیرزمینی حاوی یون هایی مانند سدیم، پتاسیم، كلسیم، منیزیم، سولفات، كلرور و فلوراید هستند كه عمدتا ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آنها در صورتیكه در محدوده مجاز باشند، برای سلامت مفید است.

اجتمام ** 9188 ** 1071
۰ نفر