۱ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۱۲
کد خبر: 81246543
T T
۰ نفر

مرد شماره يك حماس كيست؟

۱ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۱۲
کد خبر: 81246543
مرد شماره يك حماس كيست؟

تهران-ايرنا- نام چهره هاي شناخته شده جنبش حماس مانند اسماعيل هنيه، خالد مشعل و حتي سخنگوياني مانند سامي ابوزهري براي همه كساني كه اخبار فلسطين را پيگيري مي كنند، شناخته شده است اما اكنون رسانه هاي صهيونيستي ازچهره اي گمنام وناديده سخن مي گويند كه حرف اول و آخر را در غزه مي زند.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از خبرگزاري فلسطيني سمانيوز، «محمد الضيف» فردي است كه رسانه هاي صهيونيستي او را مرد اول گردان هاي قسام، شاخه نظامي حماس و همه كاره اين جنبش مي دانند.

او در رسانه هاي رژيم اشغالگر با نام هايي مانند «مرد شماره يك»، «آهنين»، «نفر اول حماس» و «مرد ساعت هاي حماس» معروف است.



**مهندس تشكيلات و تاكتيك هاي قسام

با اين حال، تاكنون كسي نتوانسته ماهيت حقيقي او را كشف كند، با وجود اينكه 20 سال است كه تل آويو و دستگاه هاي امنيتي-نظامي رژيم صهيونيستي تلاش مي كنند به او دست يابند.

شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي مي گويد: محمد الضيف مردي است كه هيبت نظامي قسام را در كنار احمد الجعبري فرمانده ستاد اين گردان ها تشكيل داده است.

احمد الجعبري در نوامبر سال 2012 به دست رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد.

اين رسانه صهيونيستي مي افزايد: تحول نظامي قابل ملاحظه اي كه اين مرد در تشكيلات و توانمندي نظامي گردان هاي قسام به وجود آورده است، را در واكنش به جنگ «صخره سخت» اسرائيل با تاكتيك هاي عملياتي «العصف الماكول» حماس مي توان مشاهده كرد.



**مرد تصميم ساز جنگ و صلح

اين شبكه صهيونيستي تصريح مي كند: الضيف برخلاف الجعبري، مروان عيسي، رائد سعد، العطار و السنوار در مقابل دوربين ها ظاهر نشده و با وجود اينكه چند بار براي ترور او تلاش صورت گرفته است، همچنان مرد شماره يك حماس و تصميم ساز اصلي در جنگ و صلح به شمار مي رود.

شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين زمينه فيلمي 20 دقيقه اي را در ساعت 2 بامداد گذشته به نمايش گذاشت و گفت: الضيف سال ها تلاش كرده است كه شاكله گردان هاي قسام را به صورت موجود آن تاسيس كند...هيچ كس در حماس قدرت تصميم گيري او را ندارد و دقت او در حمله به اهداف بي نظير است همانگونه كه اين توان را در هدف قرار دادن تل آويو و سپس حيفا نشان داد.

اين رسانه مدعي شد: هر سال، پرونده باز و طولاني مرد آهنين حماس نزد سران تل آويو حجيم تر مي شود. او كسي است كه بارها تل آويو را به خون آغشته كرده و در خيابان هاي آن با انفجارهاي مكرر، حمام خون به راه انداخته است.



**فرماندهي عمليات غزه از زير زمين

اين شبكه اسرائيلي توضيح مي دهد: الضيف شخصيتي كاريزماتيك دارد كه او را در جايگاه مرد شماره يك حماس نشانده است...او همچنين توانايي فراواني در اختفا دارد به گونه اي كه كسي نديده است با خانواده اش ديدار كند و در مجلس عزاي مادرش هم حضور نداشت...همه اقدام ها براي ترور او شكست خورده است. او قطعا ماهرترين و خطرسازترين فرمانده قسام است و بعيد نيست كه از زير زمين، عمليات فعلي غزه را فرماندهي كند.

اين رسانه رژيم اشغالگر در نهايت مي پرسد: مرد شماره يك حماس چه زمان تصميم خواهد گرفت كه به شكست اسرائيل پايان دهد؟ يا به عبارت ديگر چه زماني عمليات نظامي با پيروزي بزرگي براي اسراييل يعني ترور او به پايان خواهد رسيد؟



**از شاگردي يحيي عياش تا فرماندهي قسام

روزنامه معاريو رژيم صهيونيستي نيز با گزارشي از زندگي الضيف مي نويسد: او 49 ساله و در خان يونس متولد شده است؛ جايي كه فعاليت نظامي خود را در ايام انتفاضه اول آغاز كرد و در سال 1989 به حماس پيوست. او يك سال و نيم در زندان اسرائيل به سربرد.

الضيف نخست از شاگردان يحيي عياش بود و پس از ترور عياش در سال 1996، تا حالا رييس شاخه نظامي حماس و در راس فهرست افراد تحت تعقيب تل آويو است.

شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي: الضيف سال ها تلاش كرده است كه شاكله گردان هاي قسام را به صورت موجود آن تاسيس كند...هيچ كس در حماس قدرت تصميم گيري او را ندارد و دقت او در حمله به اهداف بي نظير است همانگونه كه اين توان را در هدف قرار دادن تل آويو و سپس حيفا نشان داد.

بر اساس اين گزارش، در سال 2001 اسرائيل براي اولين بار اقدام به ترور او كرد اما وي گريخت و جان به در برد. يك سال بعد فرصتي ديگر براي كشتن او فراهم شد و يك بالگرد آپاچي دو موشك را به سوي خودروي وي شليك كرد. الضيف از ناحيه سر مجروح شد. حماس دريافت كه اسرائيل رد الضيف را مي گيرد و تا اطمينان از كشته شدنش دست بردار نخواهد بود به همين دليل از انتقال الضيف مجروح به بيمارستان غزه خودداري كرد و در مكاني نامعلوم به مداواي او پرداخت.

دكتر عبدالعزيز الرنتيسي داراي تخصص پزشكي اطفال او را درمان كرد. الرنتيسي نيز در سال 2004 به شهادت رسيد.

محمد الضيف سال 2003 آموزش نيروهاي حماس را برعهده گرفت. چند ماه بعد در منزل مروان ابوراس يكي از سران حماس در شهر غزه، ديداري سري بين او، اسماعيل هنيه و احمد ياسين برگزار شد.

اطلاعات اين ديدار به رژيم صهيونيستي رسيده بود و يك فروند جنگنده اين رژيم براي تمام كردن كار سران حماس، به غزه اعزام شد. جنگنده اسراييلي موشكي را به سوي اين خانه پرتاب كرد اما اين موشك به طبقه اي ديگر از ساختمان اصابت كرد و همه حاضران در جلسه نجات يافتند.



**مجروحيت دوباره الضيف

آخرين اقدام براي ترور الضيف نيز در نيمه شب 12 ژوئن 2006 به وقوع پيوست. فرماندهان گردان هاي قسام در يكي از ساختمان هاي غزه تجمع كرده بودند و نشست سران حماس در طبقه همكف برگزار شد با اين استدلال كه در صورت حمله هوايي صهيونيست ها ضريب امنيت بيشتري دارد. همين اتفاق افتاد و رژيم صهيونيستي جنگنده اي را براي اين ماموريت اعزام كرد. در اين بمباران، 10 نفر از ساكنان ساختمان كشته شدند اما سران حماس باز هم نجات يافتند و الضيف يك بار ديگر مجروح شد.

روزنامه عبري معاريو مي نويسد: پس از اين حمله، محمد الضيف سال ها ديده نشد و به نظر مي رسد تصميم او به محرمانه زيستن، زندگي اش را تاكنون حفظ كرده است.

س.ن1744
۰ نفر