۱ مرداد ۱۳۹۳، ۵:۵۷
کد خبر: 81246517
T T
۰ نفر
غزه در روزی كه گذشت / موج اعتراضات جهانی علیه رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- حملات رژیم صهیونیستی پانزدهمین روز را با كشتار زنان و كودكان فلسطینی پشت سرگذاشته و موجی از اعتراضات جهانی را برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمله رژیم صهیونیستی در حالی وارد روز شانزدهم می شود كه درگیری ها در غزه و كشتار زنان و كودكان در این منطقه ادامه دارد.

در 24 ساعت گذشته تحولات متعددی در غزه رخداده كه منجر به بحرانی تر شدن شرایط این منطقه و افزایش شهدای فلسطینی شده است.

شمار شهدای فلسطینی در پانزدهمین روز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مرز 600 تن گذشت و هزاران تن دیگر نیز زخمی و آواره شده اند.

در مقابل نیروهای مقاومت نیز ضرباتی را به ارتش رژیم صهیونیستی وارد كردند.

پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی المیادین به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی تعداد تلفات وارده شده به این رژیم جعلی را اعلام كرد. بر این اساس در نبرد غزه 114 سرباز اسراییلی زخمی شده اند كه حال هشت تن از آنان وخیم گزارش شده است .

این رادیو هم چنین به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی كشته شدن 27 تن از سربازان این رژیم را در نوار غزه تایید كرد.

المیادین افزود روز گذشته بیش از 110 موشك از سوی نیروهای مقاومت به تلافی حملات دد منشانه رژیم صهیونیستی به سوی فلسطین اشغالی شلیك شد .

همچنین در روز سه شنبه برخی منابع از آتش بس 5 ساعته از ساعت 10 تا 15 خبر داده بودند.

این خبر در حالی منتشر می شد كه خبرگزاری فرانسه از شهر غزه به نقل از ˈاشرف القدرهˈ سخنگوی فوریت های پرشكی غزه گفت : در حمله هوایی به محله زیتون در شرق نوار غزه 2زن كشته شدند.

در حمله هوایی دیگری به بیت حانون در شمال نوار غزه یك زن باردار و یك كودك به شهادت رسیدند.

*حمله اسراییل به یك مدرسه سازمان ملل

این در حالی است كه در روز سه شنبه یك مدرسه سازمان ملل كه در مركز غزه آوارگان فلسطینی را پناه داده بود، هدف آتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. خبرگزاری فرانسه از غزه با اعلام این خبر اعلام كرد: یك مقام سازمان ملل با اعلام این خبر افزود : حمله تل اویو در حالی كه یك گروه در حال بررسی میزان خسارات روز قبل بودند،صورت گرفت.

این مقام سازمان ملل افزود: این مدرسه با اطلاع اسراییل تحت اداره آژانس سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی ( آنروآ ) در منطقه المغازی بود كه ناگهان شلیك توپخانه تانك های اسرائیلی از سر گرفته شد و این ساختمان بعداز ظهر سه شنبه هدف قرار گرفت .



*فردوگاه بن گوریون

شلیك یك راكت از سوی گروه های مقاومت فلسطین و اصابت آن به شمال فرودگاه بن گوریون در تل آویو روز سه شنبه باعث شد تا خطوط هوایی امریكا و اروپا پروازهایشان به فلسطین اشغالی و بالعكس را به حال تعلیق در آورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، لوبا سامری یك سخنگوی پلیس اسراییل به این خبرگزاری گفت : حمله موشكی به منطقه كریات اونو یهود واقع در چند كیلومتری فرودگاه به یك خانه خسارت وارد كرده است.

**تعطیلی پروازه ها

پس از این اتفاق برخی شركت های هواپیمایی پروازهای خود به فلسطین را لغو كردند. شركت هواپیمایی دلتا اعلام كرد كه تمامی پروازهای خود را به فلسطین اشغالی به طور قطعی لغو كرده است. به گزارش اسوشیتدپرس، این شركت هواپیمایی آمریكایی علت لغو پروازهایش را گزارش های حاكی از حمله موشكی به نزدیك فرودگاه تل آویو ذكر كرد.

خبرگزاری رویترز نیز در یك خبر فوری از پاریس اعلام كرد: شركت هواپیمایی ایرفرانس تمام پروازهایش به فلسطین اشغالی را به دلایل امنیتی به حال تعلیق در آورده است .

این اقدام خطوط هوایی مسافربری فرانسه كه ازسوی یك سخنگوی ایرفرانس تایید شد در واكنش به جنگ غزه صورت گرفته كه امروز وارد پانزدهمین روز خود شده است .

رزمندگان مقاومت فلسطین تاكنون بارها شهر تل اویو و فرودگاه بین المللی بن گوریون در نزدیكی این شهر را هدف حملات موشكی قرار داده اند.

*اعتراضات جهانی

روند شكل گیری فاجعه انسانی در غزه موجب اعتراضات جهانی به كشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی شد.

گنادی زوگانف رهبر حزب كمونیست روسیه با اشاره به تلفات بسیار سنگین عملیات تهاجم رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام كرد: حملات نیروهای اسراییلی به منطقه غزه غیرقابل قبول است.

همچنین شهروندان یونان با حضور گسترده در تظاهراتی، جنایات رژیم صهیونیستی را محكوم وخواستارتوقف فوری حملات این رژیم به غزه شدند.

لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه كه یكی از متحدان رژیم تل اویو محسوب می شود ناگزیر اعمال خشونت بیش از حد این رژیم علیه فلسطینیان و تلفات وارده بر آنان را غیر قابل قبول خواند.

خبرگزاری رسمی كویت هم اعلام كرد كه كارل بیلدت وزیر خارجه سوئد گفت: اوضاع در غزه وحشتناك است. لازم است به دلیل وخامت اوضاع آتش بس فوری در غزه برقرار شود. حتی ما باید فراتر از این اقدام كنیم.

همچنین دیدیه ریندرز وزیر خارجه بلژیك تصریح كرد: ما تلاش كرده ایم تا هر دو طرف درگیر را در مورد مساله غزه به برقراری آتش بس وادار كنیم. تاكنون توافق از سوی هر دو طرف امكان پذیر نبوده است.

اما رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه با انتقاد از حمایت های آمریكا از رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه گفت: این جنایات هیچ توجیهی ندارد و موضع آمریكا در حمایت از اسراییل قابل درك نیست.

اردوغان این مطلب را در یك برنامه زنده تلویزیونی كه از شبكه خبر آ پخش می شد، بیان كرد.

خبرگزاری افه نیز گزارش داد كه سوسانا دیاز رئیس دولت ایالت آندالوسیا در جنوب اسپانیا ضمن درخواست از جامعه بین المللی برای اینكه هرچه زودتر به برقراری صلح در غزه بپردازد گفت كه نمی شود در مقابل جنایات اسراییل علیه مردم بیگناه غزه بی تفاوت بود.

دبیركل اتحادیه عرب نیز ابراز امیدواری كرد كه برای حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی بتوان آتش بس در نوار غزه برقرار كرد.

خبرگزاری رسمی كویت در این باره گزارش داد: نبیل العربی دبیركل اتحادیه عرب در دیدار با جان كری وزیر امور خارجه آمریكا یادآورشد كه رایزنی ها و بحث ها در این رابطه كه چه اتفاقی در حال روی دادن در غزه است برای رسیدن به آتش بس كافی نیست.

دبیركل اتحادیه عرب ابراز امیدواری كرد كه اقدامات مشترك جان كری و بان كی مون دبیركل اتحادیه عرب منجر به توقف خشونتها در غزه شود.

جان كری نیز به نوبه خود در این دیدار ابراز امیدواری كرد كه آتش بس در غزه برقرار شود.

دفتر كمك های بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام كرد كه غیرنظامیان فلسطینی در غزه هیچ مكانی برای پنهان شدن از تهاجمات نظامی رژیم صهیونیستی ندارند.

رویترز از ژنو در این باره گزارش داد: جنز لائرك سخنگوی این دفتر در یك نشست خبری اظهار داشت: به راستی هیچ مكان امنی برای غیرنظامیان وجود ندارد و كودكان به سخت ترین وجهی تاوان می دهند.

خبرگزاری رسمی عربستان سپا نیز نیز اعلام كرد كه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز سه شنبه در یك دیدار غیر مترقبه ازعربستان سعودی با ملك عبدالله پادشاه این كشور درمورد تحولات جنگ غزه بحث وگفت و گو كرد.

این دو رهبر درباره تحولات منطقه بویژه اوضاع اراضی اشغالی فلسطینی وهمكاری های فی مابین دو كشور مذاكره كردند.

در این میان واكنش مردم كشورهای مختلف به جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دارد. در پی تشدید و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ایتالیایی ها در جنوب این كشور علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی درغزه راه پیمایی كردند.

تظاهركنندگان در حالی كه به نشان همبستگی با مردم غزه شمع در دست گرفتند، خواستار آتش بس فوری، توقف بمباران نوار غزه و پایان جنگ شده و از ایتالیا خواستند تا به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا بطور قاطع تری جهت رسیدن به آتش بس مداخله كند.

مردم تركیه نیز برای برگزاری همایشی بزرگ در حمایت از مردم غزه همزمان با روز قدس اعلام آمادگی كردند.

نهادهای مدنی اسلام گرای تركیه كه خودرا برای برگزاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان آماده می كنند، اعلام كردند یكی از بزرگترین اجتماعات در میدان كادی كوی استانبول برگزار خواهد شد.

شبك**1983** 1917
۰ نفر