۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81245802
T T
۰ نفر
فقط142 هكتار كشت گلخانه اي در خراسان رضوي وجود دارد

مشهد - ايرنا - كارشناس مسوول گل و گياه زينتي و دارويي سازمان جهادكشاورزي خراسان رضوي سطح زير كشت محصولات و گل و گياه گلخانه اي در استان را حدود 140 هكتار عنوان كرد.

' مهرداد مير حسيني' روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : علاوه بر گلخانه هاي موجود تا كنون پروانه تاسيس براي حدود300 هكتار گلخانه در استان صادر شده است.

وي اعلام كرد : خراسان رضوي درسالهاي اخير به لحاظ كيفيت گلخانه هاي احداث شده و احراز رتبه هاي كشوري در زمينه توليد محصولات گلخانه اي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

وي با بيان اينكه در كشور بيش از هفت هزار و 700 هكتار كشت گلخانه اي وجود دارد، گفت : از كل گلخانه هاي موجود استان هم اينك حدود 112 هكتار آن به كشت محصولات سبزي و صيفي اختصاص دارد.

وي افزود : همچنين 24 هكتار و 800 متر مربع هم مربوط به گل ها و گياهان زينتي 3،5 هكتار نيز زير كشت گياهان دارويي و بقيه توت فرنگي و مانند آن مي باشد.

وي اظهار كرد : از كل سازه هاي گلخانه اي استان 3.7 هكتار آن گلخانه شيشه اي و بقيه داراي اسكلت فلزي با پوشش پلاستيك يا پلي كربنات است.

وي در خصوص بستر كشت هم در اين گلخانه ها گفت : از مجموع 140 هكتار گلخانه موجود 56 هكتار به صورت كشت هيدروپونيك و بقيه خاكي است كه اين ميزان كشت هيدروپونيك درسطح كشور يك ركورد محسوب مي شود.

ميرحسيني عمده تمركز كشت هاي گلخانه اي استان را مربوط به شهرستان هاي مشهد، چناران، فريمان و طرقبه- شانديز عنوان كرد.

به گفته وي ، علاوه بر گلخانه هاي موجود، پروژه هاي احداث مجتمع هاي گلخانه اي جديد در 10 شهرستان استان در دست انجام است.

وي ادامه داد : هم اينك به جز مجتمع گلخانه اي نيشابور كه همچنان عمليات اجرايي و احداث آن در حال انجام است در 9 مجتمع ديگر كار رو به اتمام و در حال تكميل زيرساخت ها مي باشد.

2713/659

سرخط اخبار استان‌ها