۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 81244096
T T
۰ نفر
مدارك برقراری مستمری بازماندگان تامین اجتماعی اعلام شد

تهران - ایرنا- مدیركل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین ‌اجتماعی مدارك لازم برای برقراری و صدور حكم مستمری بازماندگان واجد شرایط را اعلام كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی سازمان تامین ‌اجتماعی، 'منصور آتشی ' افزود: مستمری بازماندگان یكی از تعهدات بلندمدت تامین‌ اجتماعی است كه به افراد بازمانده بیمه‌ شده متوفی شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر كه واجد شرایط لازم باشند، پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت :درخواست بازماندگان مبنی بر تقاضای برقراری مستمری، اصل و تصویر شناسنامه و كارت ملی بیمه‌شده متوفی و اصل و تصویر گواهی فوت بیمه‌ شده كه از سوی اداره ثبت‌احوال صادر شده باشد از مدارك و مستندات لازم برای مراجعه به شعبه و برقراری مستمری بازماندگان تامین ‌اجتماعی است.

آتشی، همچنین اصل و تصویر سند رسمی ازدواج دائم همسر متوفی، اصل و تصویر صفحات شناسنامه و كارت ملی افراد تحت ‌تكفل واجد شرایط (همسر، فرزندان، پدر و مادر یا شوهر تحت‌تكفل بیمه‌شده زن متوفی) و گواهی تحصیل معتبر و تأیید شده از سوی مراجع ذی‌صلاح برای فرزندان ذكور بیش از 18 سال سن را از دیگر مدارك لازم برای برقراری مستمری بازماندگان تامین ‌اجتماعی اعلام كرد.

وی تصریح كرد: باتوجه به شرایط و ویژگی‌های پرداخت حق‌ بیمه و یا فوت بیمه ‌شده مدارك دیگری نیز ممكن است از سوی شعب سازمان تأمین‌اجتماعی اخذ شود.

اجتمام (1)**9022**1436
۰ نفر