۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 81243210
T T
۰ نفر
ورزش پهلواني و زورخانه اي زنجان براي شكوفايي بيشتر نيازمند حامي مناسب است

زنجان - ايرنا -رييس هيات ورزش پهلواني و زورخانه اي استان زنجان گفت: اين رشته ورزشي زنجان براي رشد و شكوفايي هرچه بيشتر و بهتر نيازمند حامي مناسب است.

زين العابدين فتح الهي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ورزش زورخانه اي و پهلواني زنجان از سال 90 تاكنون با مشكل اعتبار مواجه بوده و سخت در مضيقه است اما اعضا هيات تمام تلاش خود را به كار مي گيرند تا اين رشته ورزشي همچنان سرپا و استوار بماند.

وي اظهار كرد: ورزش زورخانه اي و پهلواني اين استان در شهرستان هاي زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانيه فعال است و قريب به 500 نفر را به سوي خود جلب و جذب كرده است.

فتح الهي افزود: اين ورزشكاران در دو رشته كشتي پهلواني و ورزش هاي تيمي زورخانه اي و هنرهاي فردي كه شامل ميل بازي، كباده، سنگ و ميل سنگين مي باشد و زير نظر مربيان مشغول به تمرين هستند.

رييس هيات ورزش پهلواني و زورخانه اي استان زنجان گفت: در كشتي پهلواني قريب 100 نفر در رده هاي سني نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال مشغول به فعاليت هستند و با توجه به داشتن طرفدار و هوادار ، زمينه و بستر را براي رشد و توسعه فراهم تر مي كند.

فتح الهي افزود: هيات تلاش دارد ورزش پهلواني و زورخانه اي در شهرستان هاي طارم و ايجرود نيز راه اندازي شود و به همين منظور نيز مسوولان از سوي اين هيات معرفي شده اند كه در صورت استقبال با ارايه تجهيزات و امكانات لازم مي توان اين رشته ورزشي را در آينده نزديك فعال كرد.

وي تعداد باشگاه هاي ورزش پهلواني و زورخانه اي داراي گود اين استان را هشت باب اعلام و اظهاركرد: سه باب از اين باشگاه ها در شهرستان زنجان قرار دارد و خرمدره، سلطانيه و شهرهاي صايين قلعه و هيدج نيز هركدام يك باشگاه را به خود اختصاص داده اند.

فتح الهي با بيان اينكه در برخي از شهرستان ها نيز ورزشكاران علاقه مند در سالن هاي ورزشي تمرين و فعاليت مي كنند، افزود: زنجان در اين رشته ورزشي توانمند و خوب ظاهر شده است كه با اندك توجه مي تواند به جايگاه واقعي و اصلي نزديك تر شد.

وي خاطرنشان كرد: اين هيات هر چند به لحاظ كمبود منابع مالي در اعزام ورزشكاران مشكل دارد ولي تلاش جدي مي كند تا ورزشكاران اين رشته در مسابقات قهرماني كشور حاضر شوند از قافله عقب نمانند.

597/596

سرخط اخبار استان‌ها