۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81240159
T T
۰ نفر
جلسه ویژه شورای رقابت برای بررسی اعتراض دولت و مجلس به افزایش قیمت خودرو

تهران - ایرنا - یك عضو شورای رقابت گفت: جلسه ویژه این شورا برای بررسی اعتراض دولت و مجلس شورای اسلامی در افزایش قیمت خودرو عصر جاری (چهارشنبه) برگزار می شود.

عیسی امامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: قرار بود پس از اجرای 5 پیش شرط شورای رقابت توسط خودروسازان قیمت های جدید اجرا شود اما برخلاف این موضوع خودروسازان بلافاصله قیمت‌های جدید را اجرا كردند.

وی با بیان اینكه شواهد این روزهای بازار خودرو نشان می‌دهد كه هنوز حاشیه بازار رفع نشده و خودروسازان همانند گذشته به فعالیت خود می پردازند، اظهار داشت: شورای رقابت باید علاوه بر تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو اقدامات مناسبی را هم برای رفع انحصار بازار خودرو انجام دهند اما گویا فقط قیمت خودرو را لحاظ و از سایر وظایف خود غفلت كرده است.

وی تصریح كرد: خودروسازان فقط قیمت های جدید را اجرا كردند و دیگر خبری از رعایت حقوق مصرف كننده و منطقی نمودن نحوه فروش محصولات و ارتقاء سطح كیفی تولیدات نیست.

امامی با تأكید بر اینكه باید قیمت خودرو براساس فرمول های كارشناسی شورای رقابت كاهش پیدا كند، افزود: اگر فرمول به صورت كامل اجرا می شد به طور حتم با افزایش قیمت خودرو رو به رو نمی شدیم.

وی با بیان اینكه خودرو سازان ارز مبادله ای دریافت كردند و از حمایت دولت برخوردار شده اند، اظهار داشت: باید منافع مصرف كننده را نیز مدنظر قرار داد.

امامی با انتقاد از تخلف خودروسازان از پیش فروش ها، گفت: حجم تولید خودروسازان هنوز افزایش نیافته است.

این جلسه در حال حاضر در حال برگزاری است.

اقتصام(4)9141**1558
۰ نفر