اقدامی برای كاهش آلودگی هوادرزمستان صورت نگرفته است/برخوردبا موتورسواران متخلف از مهمترین اولویت های پلیس

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اقدام اساسی برای كاهش آلودگی هوا در زمستان امسال صورت نگرفته است ضمن آنكه برخورد با موتورسواران متخلف از مهم ترین اولویت های پلیس در سال 93 است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار اسكندر مومنی روز شنبه در حاشیه بازدید از مركز پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هیچ اتفاق مهمی در حوزه آلودگی هوا در تهران رخ نداده است و در صورت بروز پدیده وارونگی با افزایش شدید آلودگی مواجه خواهیم بود.

وی اصلی ترین راه كار این موضوع را از بین بردن منشا آلودگی دانست و گفت: اگر باد و باران به كمك ما نیایند شاهد افزایش آلودگی خواهیم بود.

وی در خصوص برخورد با موتورسواران متخلف گفت: استفاده از كلاه ایمنی، جلوگیری از عبور از چراغ قرمز، مسیرهای ورود ممنوع و تردد در پیاده روها از مهم ترین اولویت پلیس در برخورد با موتورسوارن متخلف است.

وی با اشاره به اینكه همچنان 30 در صد فوتی های حوادث و سوانح رانندگی به راكبین موتورسواران اختصاص دارد گفت: روند تصادفات و آمار كشته شدگان موتورسوار كاهش یافته و باید تلاش كنیم با رعایت قوانین و اعمال شاخص های انضباطی و ترافیكی به نقطه مطلوب برسیم.

سردار مومنی با بیان این كه تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی از ابتدای ماه مبارك رمضان تاكنون كاهش یافته است، اظهار امیدواری كرد كه با مشاركت همه جانبه مردم و اتخاذ تدابیر لازم دست اندركاران همچنان شاهد روند نزولی در تصادفات و تخلفات باشیم.

وی یكی از رویكردهای این مجموعه در سال گذشته را كاهش سرعت در مكان های پرتردد و پرحادثه اعلام كرد و اظهار كرد: در برخی از مناطق حادثه خیز، مسكونی و یا پرتصادف سرعت خودروها را كاهش دادیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجای كشور اظهار كرد: كاهش سرعت در حوزه درون شهری با همكاری شهرداری ها و در حوزه بیرون شهری نیز با همكاری راهداری انجام می شود.

وی با اشاره به آمادگی این مجموعه برای برگزاری باشكوه آیین های ماه مبارك رمضان، بیان كرد: برای برگزاری باشكوه مناسبت های ماه مبارك رمضان نظیر شب های قدر، روز قدس و عید فطر برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

سردار مومنی اظهار كرد: پلیس با هماهنگی همیاران مساجد در صدد است تا نسبت به روان سازی ترافیك اقدام كند.

تهرام/519/1109/ 699
۰ نفر