۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81232652
T T
۰ نفر
هشدار رییس منابع طبیعی میانه درمورد احتمال آتش سوزی در مراتع

میانه ، تبریز- ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میانه درمورد احتمال زیاد وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی بویژه مراتع در فصل تابستان هشدار داد.

به گزارش ایرنا 'محمدعلی مهریان' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به افزایش دما در تابستان و خشكیدگی علوفه در مراتع ، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی را بسیار بالا دانست.

وی برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، از شهروندان، دامداران، گردشگران و كشاورزان خواست اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی رعایت كنند.

مهریان از كشاورزان خواست تا پس از برداشت محصول گندم، از آتش زدن مزارع خودداری كنند چرا كه ایجاد آتش سوزی علاوه بر این كه مواد آلی و موجودات مفید خاك را از بین می برد، موجب سرایت آتش به مراتع و ازبین رفتن علوفه احشام و تخریب ساختمان خاك نیز می شود.

وی به چوپانان ، دامداران و گردشگران نیز توصیه كرد درصورت نیاز به افروختن آتش برای پخت غذا، موارد ایمنی را به دقیت رعایت و قبل از ترك محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل كنند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میانه از عموم مردم نیز خواست از انداختن ته سیگار یا كبریت روشن روی زمین و از ایجاد حریق به منظور تفریح جدا خودداری كنند زیرا این عمل آنها موجب از بین رفتن بوته ها، حساسیت زمین به فرسایش، وقوع سیل و آلودگی محیط زیست خواهد شد.

مهریان همچنین تاكید كرد شهروندان درصورت مشاهده آتش در عرصه های منابع طبیعی (مراتع) موضوع را با تلفن 2233900 – 1504 به مركز امداد جنگل و مراتع اطلاع دهند.

وی افزود: با افرادی كه به هر طریق موجب حریق در عرصه های منابع طبیعی شوند برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

7231 / 587/ 1495
۰ نفر