۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81227713
T T
۰ نفر

ده ها تن در درگیری های یمن كشته شدند

۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81227713
ده ها تن در درگیری های یمن كشته شدند

تهران – ایرنا - منابع ارتش و قبایل یمن روز یكشنبه اعلام كردند كه ده ها تن در درگیری ها میان نیروهای ارتش، قبایل و حوثی ها در شمال یمن كشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، در حالی كه قرار است یمن به 6 ایالت فدرال تقسیم شود، حوثی ها احتمالا به منظور گسترش حوزه نفوذ خود از مواضع و پایگاه هایشان در كوهستان ها به سوی صنعا پیشروی كرده اند.

به گفته منابع مختلف در یمن، با تشدید درگیری ها در روز شنبه در محله های غربی و همچنین حومه های شرقی و جنوبی شهر 'عمران'، جنگنده های ارتش یمن، مواضع حوثی ها را در اطراف این شهر درهم كوبیدند.

به گفته یك مقام پزشكی در عمران، دستكم 40 تن در محله های غربی این شهر كشته شده اند.

همچنین منابع نظامی و قبایل افزودند كه ده ها تن در دیگر محله های این شهر كشته شده اند.

به گفته یك مقام در بیمارستان اصلی عمران، این بیمارستان 20 جسد از جمله جنازه نظامیان، جنگجویان قبایل و حوثی ها و 60 زخمی را پذیرش كرده است كه حال برخی از آنها به علت شدت جراحات وارد شده، وخیم است.

وی افزود: شمار تلفات بیش از ظرفیت پذیرش این بیمارستان است.

حوثی ها كه از به حاشیه رانده شدن در دوره حكومت 'علی عبدالله صالح' رییس جمهوری بركنار شده در سال 2012 گلایه داشتتد، از سالیان گذشته با نیروهای دولت مركزی مبارزه می كردند.

با از سرگرفته شدن درگیری های در ماه گذشته 'ژوئن' در شمال یمن، آتش بس 11 روزه كه با میانجی گری 'جمال بن عمر' میانجی سازمان ملل متحد برقرار شده بود، درهم شكسته شد.

به نظر حوثی ها، طرح فدرال سازی توافق شده در ماه فوریه پس از برگزاری مذاكرات ملی به عنوان بخشی از انتقال سیاسی در یمن، این كشور را به مناطق فقیر و غنی تقسیم خواهد كرد.

در نبرد ماه فوریه حوثی ها با افراد قبایل كه در جریان آن مناطقی را در استان عمران تصرف كردند، بیش از 150 تن كشته شدند.

خاورم**1486**1010
۰ نفر