۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81221845
T T
۰ نفر
افت شدید تقاضا در بازار ارز/ دلایل كاهش نرخ ارز اعلام شد

تهران - ایرنا - دبیركل كانون صرافان از افت شدید تقاضا در بازار ارز خبر داد و گفت: كاهش تقاضا، تعطیلات تابستانی كارخانجات، روند مثبت مذاكرات هسته ای، افزایش فروش نفت و تقارن با ماه مبارك رمضان از دلایل اصلی افت قیمت ها در این بازار است.

احمد لواسانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره دلایل افت نرخ ارز در بازار آزاد، افزود: میزان تقاضا همه ساله در فصل تابستان به دلیل تعطیلات فصلی برخی از كارخانه ها در بازار كاهش می یابد.

وی ادامه داد: البته اوایل فصل پاییز و با بازگشایی مجدد كارخانجات دوباره تقاضا در این بازار با افزایش مواجه می شود زیرا همواره خریدهای عمده ارز در ماه های پایانی تابستان و اوایل پاییز انجام می شود.

لواسانی با اشاره به روند مثبت مذاكرات هسته ای، اظهار داشت: این امر انتظارات مردمی را برای كاهش قیمتها افزایش داده ضمن آنكه اگر این مذاكرات به نتیجه برسد با افت نرخ ارز مواجه خواهیم شد.

دبیركل كانون صرافان با تاكید بر اینكه دست اندركاران و فعالان بازار ارز قیمت سه تا سه هزار و 200 تومان را برای نرخ دلار پذیرفته اند، افزود: بازار نیاز به آرامش دارد و قیمت ارز بالاخره باید در یك عدد بایستد.

البته لواسانی این هشدار را هم داد در صورتی كه نرخ ارز در بازار بیش از پیش كاهش یابد، تقاضای بخش های غیرتولیدی به بازار نیز افزایش یابد.

وی تاكید كرد: این امر برای بازار ارز خطرناك است و به همین دلیل قیمت ها در بازار باید منطقی باشد.

دبیركل كانون صرافان با اشاره به كاهش تقاضا در بازار ارز، گفت: این روزها تنها مسافران مشتریان بازار ارز هستند و به همین دلیل حجم تقاضا در بازار ارز در هفته های اخیر به شدت كاهش یافته است.

اقتصام(4)9141**1558
۰ نفر