۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۸
کد خبر: 81218809
T T
۰ نفر
معاون استاندار يزد: دولت از سرمايه گذاري در مناطق محروم حمايت مي كند

يزد - ايرنا - معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: دولت از سرمايه گذاري در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته حمايت مي كند.

'محمدرضا بابايي' روز شنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي صنعتي شهرستان خاتم در جمع خبرنگاران افزد: تكميل طرح هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي 50 درصد در بخش هاي توليد و صنعت جزو اولويت هاي دولت است كه در سال جاري توسط بخش خصوصي به بهره برداري خواهد رسيد.

وي، تعداد طرح هاي بالاي 50 درصد استان را 450 مورد عنوان كرد و افزود: با توجه به بحران آب در استان يزد، مسير توسعه استان بر محور صنعت طراحي شده و در اين رابطه صنايع كم آبخواه را در اولويت قرار خواهيم داد.

بابايي، در زمينه تعداد طرحهاي نيمه تمام صنعتي استان يزد خاطرنشان كرد: يكهزار واحد نيمه تمام با سرمايه گذاري 55 هزار ميليارد ريال در اين استان وجود دارد كه در بخش كشاورزي نيز 158 طرح با پيشرفت بالاي 50 درصد و دربخش صنعت گردشگري 105 طرح با 30 درصد پيشرفت هستند.

معاون برنامه ريزي استاندار يزد ادامه داد: در بخش صنعت 300 واحد نيمه تمام با پيشرفت بالاي 50 درصد وجود دارد كه تلاش داريم با حمايت دولت تدبير و اميد از بخش خصوصي و سرمايه گذاران اين طرحها امسال به بهره برداري برسد.

بابايي اضافه كرد: امسال از محل صندوق توسعه ملي سرمايه گذاران مي توانند با مراجعه به بانكهاي عامل نسبت به تامين تسهيلات مورد نياز اقدام كنند.

فرماندار خاتم نيز در حاشيه بازديد از طرح هاي صنعتي اين شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران، توسعه صنعت بخصوص صنايع پاك و غيرآلاينده به موازات توسعه بخش كشاورزي را در اين شهرستان خواستار شد.

'محمد زاده رحماني' افزود: به منظور پاسخگويي به نياز اشتغال جوانان جوياي كار و بخصوص دانش آموختگان بايد بدنبال ايجاد و توسعه صنعت در اين شهرستان باشيم.

وي اظهار كرد: در زمينه مكان يابي، تخصيص آب و گشايش ارزي و ريالي جهت ايجاد و توسعه واحدهاي صنعتي در شهرستان اقدامات مناسبي انجام شده است.

بازديد از چاه آرتزين، طرح راه اندازي فولاد، طرح هاي موزائيك سازي و طرح توليد بسته بندي تسمه واقع در شهرك صنعتي شهرستان خاتم از برنامه هاي سفر يكروزه معاون برنامه ريزي استاندار بود.

شهرستان خاتم به مركزيت شهر هرات با 38 هزار نفر جمعيت در 240 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است. ك3

7538/616

سرخط اخبار استان‌ها