۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 81217820
T T
۰ نفر
اجرای آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشكی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

تهران - ایرنا - معاون مشمولین و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشكی مشمولان خدمت وظیفه عمومی بزودی اجرا می شود.

سرهنگ «حجت الله واعظی نژاد» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این آیین نامه به تصویب هیات دولت رسیده و پس از ابلاغ توسط ستاد كل نیروهای مسلح، برای اجرا در اختیار ما قرار می گیرد.

وی با بیان اینكه این آیین نامه شفاف تر شده،‌ ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان تیر ماه آیین نامه جدید اجرایی خواهد شد.

واعظی نژاد افزود: در این آیین نامه، تعداد بیشتری از بیماری ها لحاظ شده كه در صورت تایید از سوی پزشكان، افراد دارای این بیماری ها می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.



** افزایش شرط سن پدر و پدربزرگ در معافیت كفالت به 70 سال

وی همچنین با بیان اینكه شرط سن پدر و پدربزرگ در معافیت كفالت نیز به 70 سال افزایش یافته، افزود: به همین منظور فرزندان تك پسری كه قصد گرفتن كفالت پدر و یا پدربزرگ خود را دارند، باید سن پدر و پدربزرگش 70 سال باشد، این در حالیست كه پیش از این سن 65 سال لحاظ می شد.

وی با بیان اینكه اجرای این قانون نیز از اول تیر ماه آغاز شده،‌ ادامه داد: اما افرادی كه تا 31 خرداد ماه درخواست خود را به دفاتر پلیس + 10 داده باشند، طبق قانون قبلی می توانند با همان سن 65 سال معافیت كفالت خود را بگیرند.



** بیماران مبتلا به آلزایمر و ایدز به شرط كفالت اضافه شده است

معاون مشمولین و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: پس از بررسی ها انجام شده برای معافیت كفالت فرزندان تك پسر با استفاده از بیماری های پدر و پدربزرگ، آیین نامه جدیدی ابلاغ شده كه براساس آن به شرط اینكه پدر یا پدر بزرگ دارای بیماری آلزایمر و یا ایدز باشد نیز امكان استفاده از معافیت كفالت برای فرزند این افراد وجود دارد.

سرهنگ واعظی نژاد افزود: برابر آیین نامه جدید كه از یكم تیر ماه اجرا شده، علاوه بر بیماری هایی كه از قبل در آیین نامه وجود داشته، این بیماری های نیز به آیین نامه افزوده شده است.

وی ادامه داد: براساس بیماری بستگان كه در آیین نامه وجود داشته باشد، امكان معافیت كفالت فرزند تك پسر وجود دارد.

اجتمام(4) ** 7268 ** 1071
۰ نفر