۶ تیر ۱۳۹۳، ۲۲:۰۹
کد خبر: 81217564
T T
۰ نفر
وزیر اطلاعات: باید بهشتی های زمان خود را حفظ كنیم

تهران- ایرنا - وزیر اطلاعات شامگاه جمعه در مراسم سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر، دلیل بروز فاجعه هفتم تیر را غفلت عنوان كرد و اظهار داشت: امروز باید بهشتی های زمان خود را حفظ كنیم.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، گفت: ترور شخصیتی مسوولان كنونی نظام نیزهمانند ترور شهید بهشتی است كه متاسفانه عده ای برای دستیابی به اهداف سیاسی، شروع به دروغ پردازی، تهمت زدن و هتك حرمت می كنند.

وی با بیان اینكه انحراف از مسیر رهبری باعث بوجود آمدن فاجعه هفتم تیر شد، افزود: امروز نیز اگر انحراف از مسیر رهبری باشد، حوادثی از جمله سال 88 به وجود می آید اما هوشیاری ملت نمی گذارد كشور هزینه های آنچنانی را پرداخت كند.

وزیر اطلاعات گفت: باید از حوادثی همچون هفتم تیرماه درس بگیریم و از ركن ركین ولایت فقیه با تمام وجود پاسداری كنیم تا فجایعی مانند هفتم تیرماه تكرار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطر نشان كرد: زمانی كه شهید بهشتی زنده بود همانند مسوولان كنونی بود كه مسوولیت هایی در دست دارند و كارها را اداره می كنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه عده ای برای دستیابی به اهداف سیاسی، شروع به دروغ پردازی، تهمت زدن و هتك حرمت می كنند، ادامه داد: آنچه آدم را سخت دچار افسردگی می كند این است كه كسانی این كارها را می كنند كه خودشان را مومن، متدین، ولایتمدار و متدین به شرع می دانند و این با تقوا جور نمی آید.

وی افزود: كسی از قضایا درس می گیرد كه در چارچوب تقوا به آن نگاه و مسیر آینده خود را ترسیم كند.

وزیر اطلاعات گفت: متاسفانه امروز در برخی رسانه ها دروغ پردازی ها آنچنان به وجود می آید كه چهره های خدومی كه امروز همسو و هماهنگ تنگاتنگ با رهبر معظم انقلاب امور را پیش می برند با انواع دروغ ها هدف قرار می دهند و اینجاست كه فاجعه هفتم تیر به ما می گوید به گوش باشید.

علوی اظهارداشت: امروز در راس دستگاه اجرایی كشور فردی فقیه، عضو مجلس خبرگان رهبری و با سابقه زیاد سیاسی، امنیتی و نظامی، در راس قوه قضاییه یك مجتهد و در راس قوه مقننه یك شخصیت فرهیخته قرار دارند اما متاسفانه افرادی بی محابا با نسبت های دروغ، با حیثیت و شخصیت این ها بازی و آن ها را متهم به دروغ پردازی می كنند.

وی ادامه داد: اندك غفلتی در این زمینه می تواند ما را دچار قضایای هفت تیر كند و موجبات آن اتفاق را برای ما فراهم كند و ما باید به گوش باشیم.

وزیر اطلاعات گفت: آنچه سه سال پیش در 14 خرداد در مرقد امام(ره) اتفاق افتاد و نوه امام ( ره ) را هو كشیدند چه بود؟ آنچه دو سال پیش در قم اتفاق افتاد و رییس قوه مقننه را با هتك حرمت حرم حضرت معصومه(س) مورد توهین قرار دادند چه بود؟

علوی افزود: در جوار حضرت ثامن الحجج(ع) و در شب احیا مراسم آقای ناطق نوری را بهم زدند چه بود؟ این نمونه همان چیزهایی بود كه ما در زمان حیات شهید بهشتی در مورد ایشان می دیدیم.

وی ادامه داد: تا رهبر معظم انقلاب این حركت را تقبیح نكرده بودند عاملان این ماجراها حاضر به اینكه این حركت ها را قبیح بدانند نبودند.

علوی اضافه كرد: برخی چیزها، حسن و قبح آن ذاتی است و هر كس با عقل خود متوجه آن می شود، مگر حتما باید رهبر معظم انقلاب بگویند تا ما قبح حركت ها را درك كنیم؟

وزیر اطلاعات گفت: دشمن در جریان هفتم تیر به دنبال آن بود كه با به شهادت رساندن آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس وقت، نخست وزیر وقت و دیوان عالی كشور كه شهید بهشتی بودند عملا اعضای شورای ریاست جمهوری كه پس از عزل بنی صدر تشكیل شده بود را به شهادت برساند.

علوی اظهارداشت: همچنین با به شهادت رساندن تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به دنبال آن بودند تا مجلس را به تعطیلی بكشانند و با به شهادت رساندن جمعی از اعضای دولت، دولت را ساقط كند و كشور فاقد ساختار سیاسی شود تا بتوانند كودتای خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اما هوشیاری مردم، بیداری مردم، درك عمق فاجعه و حضور مردم در صحنه و رهبری استثنایی امام راحل ( ره ) به آنان اجازه نداد.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه امروز نظام ما مدیون شهدای هفت تیر و در راس آن ها شهید بهشتی است، گفت: امروز در شرایطی هستیم كه دشمنان اسلام، نظام و انقلاب خیلی ضربه خورده اند.

علوی افزود: اسرائیلی كه ارتش چندین كشور عربی را در هم می پیچید و بر آنان غلبه پیدا می كند نتوانست در برابر تعدادی از جوانان حزب اللهی درس گرفته از انقلاب اسلامی به نام حزب الله لبنان، بایستد.

وی خاطرنشان كرد: هرجا آنان آمدند به اسلام و هواداران جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند عملا ضربه به خود آن ها برگشت.

وزیر اطلاعات گفت: امروز آن ها آمده اند و می خواهند با دست خود مسلمانان به آن ها ضربه بزنند و تعدادی مسلمان ساده لوح در كشورهای مختلف تحت عنوان تكفیری را به جان مسلمانان انداخته اند كه هدف اصلی آنان نیز جمهوری اسلامی ایران است.

علوی با بیان اینكه امروز نیاز به وحدت و برادری داریم و باید وحدت و برادری را حفظ كنیم، گفت: امروز رهبر روشن ضمیری مانند رهبر معظم انقلاب داریم كه دنیا در برابر عظمت او سر تسلیم فرود آورده است.

وی افزود: امروز دومین شخصیت كشورمان رییس جمهوری است كه در جریان صحبتی كه با من داشت، من از بی ‌مهری بعضی‌ ها نسبت به مقام معظم رهبری گله كردم كه وی گفت آنان اشتباه می ‌كنند، خیال می كنند آقا تضعیف شود به نفع آنان تمام می شود در صورتی كه عزت همه ما در عزت مقام معظم رهبری است.

وزیر اطلاعات گفت: رییس جمهوری امروز بازوی مقام معظم رهبری است و باید همه دست به دست هم دهیم و وحدت، برادری، همدلی و هم افزایی را افزایش دهیم.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: در تاریخ اتفاقات زیادی داریم كه برخی از اتفاقات می مانند و برخی نیز به فراموشی سپرده می شوند كه حادثه هفتم تیر از جمله اتفاقاتی است كه هرگز فراموشی نمی شود.

علوی افزود: فاجعه هفتم تیر اتفاقی آموزنده، عبرت آموز و درس دهنده است و ریشه های زیادی دارد و برای درس آموختن از این رویداد باید به ریشه های آن نیز بپردازیم.

وی با تاكید بر اینكه باید از فاجعه هفتم تیر درس بگیریم، خاطر نشان كرد: فاجعه هفتم تیر مسئله كوچكی نبود و نباید این فاجعه اتفاق می افتاد و علت این حادثه این بود كه ما از تاریخ آن درسی را كه باید می گرفتیم، نگرفتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به علت فاجعه هفتم تیر توجه كنیم، می توانیم از تكرار هفتم تیرها جلوگیری كنیم چرا كه غفلت هاست كه هزینه چنین فاجعه هایی را بر نظام و انقلاب ما تحمیل می كند.

وی به سهم‌ خواهی برخی جریانات پس از پیروزی انقلاب اسلامی كه ماهیت حركت آنان با ماهیت حركت امام ( ره ) تفاوت داشت اشاره كرد، و افزود: برخی از جریانات معتقد بودند كه باید برای سرنگونی رژیم پهلوی دست به اسلحه برد و نوعی تفكرات ماركسیستی داشتند و همانند منافقین اسلام را با خود حمل می‌ كردند.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه انقلاب اسلامی با یك حركت مسلحانه به پیروزی نرسید، گفت: امام راحل(ره) از همان ابتدا مردم را بسیج كردند و معتقد بودند خون بر شمشیر پیروز است و با همین نگرش سبب شد تا كاخ ‌های ستمگران به لرزه درآید.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از جریانات ادعای اثرگذاری بیشتری در این انقلاب داشتند و سهم ‌خواهی آنان شروع شد و به جای اینكه با اندیشمندان تحول ساختار را بررسی كنند به دنبال سهم ‌خواهی بودند.

وزیر اطلاعات گفت: یك عده نیز فریب شعار آنان را خوردند و با آنان همراه شدند و تحت تأثیر تبلیغات آنان قرار گرفتند و همین امر سبب شد گروهك‌ ها شكل بگیرند و بعضی از جوانان ما جذب گروهك‌ های بی‌ ریشه‌ای كه تاثیری در انقلاب نداشتند قرار گرفتند و همین جا بود كه پرچم نجات نسل جوان با دست شهید مظلوم بهشتی برافراشته شد.

علوی افزود: شخصیت شهید بهشتی باعث شد منافقین دست به ترور شخصیتی ایشان بزنند و تهمت پشت تهمت را قطار كنند و با شعار مرگ بر مرتجع، نیروهای خط امام را مرتجع خواندند.

وی ادامه داد: آنان مرحوم طالقانی را كه در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بودند مقابل امام ( ره ) قرار دادند كه می ‌گفت من برای حركت و جان تازه پیش حضرت امام می ‌روم.

وزیر اطلاعات خاطرنشان كرد: همچنین آنان شعار مصدق را سر می ‌دادند تا معیارهایی كه توسط امام(ره) مطرح شده بود را با ملی ‌گرایی كمرنگ كنند و امپراطوری رسانه ‌های خارجی به حمایت از جریان مقابل خط امام ( ره ) می‌ پرداختند.

علوی اظهارداشت: منافقین عنوان اسلام را یدك می ‌كشیدند اما به تعبیر امام راحل ( ره ) تعبد به اسلام نداشتند بلكه تمسك به اسلام داشتند و اسلام را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف ضد اسلامی خود قرار داده بودند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی همیشه می گفت به آمریكا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، اما این شخصیت توسط منافقین عنصر وابسته به آمریكا معرفی می ‌شد و یك عده افراد ساده لوح نیز باورشان می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بعد از 35 سال نسل جوان كشور می بینند چه كسانی در دامن آمریكا غلطیدند.

علوی افزود: آنان شعار «بهشتی، بهشتی، طالقانی را تو كشتی» سر می دادند تا از محبوبیت چهره مرحوم طالقانی برای بی ‌اثر كردن شهید بهشتی استفاده كنند چون می دانستند تا شهید بهشتی می تواند تاثیر بگذارد، منطق آنان در برابر شهید بهشتی جایی ندارد بنابراین ایشان را باید از تاثیر می‌ انداختند.

وی ادامه داد: همچنین عنوان كردند بهشتی سرمایه ‌دار است و وقتی شهید بهشتی شهید شد همه دیدند كه ایشان چه زندگی معمولی و خانه ساده ای دارد.

وزیر اطلاعات تصریح كرد: امروز همه متوجه شده ‌اند چه كسی عنصر آمریكایی، مرتجع و خون مملكت را مكیده است و این ها را خوب تشخیص می دهند اما آن روز چقدر اینها را باور كردند؟ .

علوی اظهارداشت: اگر آن زمان شهید بهشتی در انتخاباتی سراسری مثل ریاست‌ جمهوری شركت می‌ كرد معلوم نبود چند درصد آرا را بدست می آورد چرا كه خیلی‌ ها فكر می ‌كردند بهشتی یك عنصر امریكایی است و به همین دلیل بود كه امام(ره) فرمود بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خاری در چشم دشمنان اسلام بود.

وی ادامه داد: امروز از شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضاییه یاد می‌ شود كه این است، اما محدود كردن ایشان در مهندسی و معماری قوه قضاییه نوعی حق ‌كشی نسبت به آن بزرگوار است چرا كه شهید بهشتی در معماری انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت.

وزیر اطلاعات گفت: وقتی شهید بهشتی به شهادت رسید تازه مردم فهمیدند چه كسی را از دست داده ‌اند .

علوی افزود: ایران باید قدر بهشتی ‌هایش را بداند و نباید زمانی كه انقلاب بیش از هر زمان به بهشتی و بهشتی هایش نیاز دارد طوری ترور شخصیت شوند كه امام راحل بگوید مظلوم زیست و مظلوم رفت.

سیام*9254** 1552
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست