۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۶
کد خبر: 81216713
T T
۰ نفر
مديركل وزارت خارجه: هند علاقه مند به سرمايه گذاري در توسعه زيرساختها است

چابهار - ايرنا - مديركل غرب آسيا در وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: هند اصرار و علاقه بسيار زيادي براي سرمايه گذاري در توسعه زيرساختهاي شرق كشور به ويژه منطقه آزاد چابهار و در حوزه بنادر و دريانوردي دارد.

'رسول اسلامي' روز پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه مسوول دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار با اشاره به تحولات منطقه اي و رقابت ديرينه در اين منطقه افزود: سفير هند در ايران براي آغاز همكاري اقتصادي تلاش وافري از خود نشان مي دهد گرچه برخي مسوولان معتقدند هنديها در انجام سرمايه گذاري در طول يك دهه گذشته كمتر به آنچه گفته اند عمل كرده اند.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري نشستهاي مختلف در وزارت امور خارجه در زمينه فعاليتهاي منطقه اي و اقتصادي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد: برنامه ريزيها و ديدارهاي مختلفي براي ايجاد فضاي سرمايه گذاري شركتهاي خارجي انجام شده است.

مديركل غرب آسيا در وزارت امور خارجه ادامه داد: در صورت به نتيجه رسيدن مذاكرات ايران با كشورهاي 5+1 شاهد رقابت گسترده كشورهاي غربي براي حضور در ايران خواهيم بود.

وي گفت: بعد از استقرار دولت يازدهم و ايجاد فضاي مثبت در سياست خارجي، شركتهاي مختلف از كشورهاي اروپايي و آمريكايي براي بررسي چگونگي حضور در فرصتهاي سرمايه گذاري وارد ايران شده اند.

اسلامي افزود: همه اين شركتها از هم اينك منتظر نتيجه مذاكرات هسته اي هستند كه اگر مذاكرات با نتيجه مثبت همراه شود حجم عظيمي از شركتهاي خارجي وارد ايران خواهند شد كه تحول بسيار بزرگي در حوزه هاي مختلف اقتصادي كشور را در بر خواهد داشت.

معاون سرمايه گذاري و اقتصادي منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار نيز در اين نشست با اشاره به فعاليتها و رقابتهاي منطقه اي در كشورهاي همسايه گفت: وزارت خارجه به عنوان بازو و سفير سياسي و اقتصادي كشور مي تواند نقش موثري در ارتقا و جذب سرمايه گذاريهاي خارجي داشته باشد.

'شاهرخ انصاري' با اشاره به برخي از ظرفيتهاي منحصر بفرد منطقه از جمله قرارداشتن چابهار در كانون دو كريدور بين الملي شمال و جنوب و غرب به شرق افزود: آماده شدن زيرساختهاي لازم از جمله توسعه بندر، جاده هاي ترانزيتي به ويژه خط راه آهن چابهار - سرخس و پروژه هاي بزرگ صنعتي از جمله پتروشيمي و فولاد در منطقه فرصتهاي سرمايه گذاري فراواني را براي جذب سرمايه گذاري شركتهاي خارجي فراهم خواهد كرد.

در اين نشست 'مصطفي صفرزاده ' به‌ عنوان سرپرست جديد دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار معرفي و از خدمات 'حميد مصدقي' مسوول سابق اين دفتر تقدير شد.

انجام امور خدمات كنسولي، پيگيري امور شهروندان مقيم خارج از كشور، معرفي جاذبه هاي اقتصادي و صنعتي منطقه، كمك به بسترسازي براي جذب سرمايه گذاري خارجي، تسهيل در تردد و ورود گردشگران خارجي به منطقه از جمله وظايف دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار است.ك/2

1744/653/660
۰ نفر