۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81215449
T T
۰ نفر
متقاضیان ناراضی مسكن مهر با استاندار البرز دیدار كردند

كرج- ایرنا- شماری از متقاضیان ناراضی مسكن مهر شهرجدید هشتگرد روز چهارشنبه با استاندار البرز دیدار و با طرح مشكلات خود خواستار رسیدگی به آن شدند.

این متقاضیان با حضور در استانداری 'ركود و تاخیر در ساخت مسكن و واگذاری مسكن مهر شهر جدید هشتگرد' را از جمله مشكلات مسكن مهر ذكر كردند و خواستار ملاقات با 'سید حمید طهایی' استاندار البرز شدند.

حجت الاسلام ' احمد حیدری' به نمایندگی از متقاضیان ناراضی مسكن در سالن شهدا استانداری و در حضور ' سید حمید طهایی' استاندار البرز گفت: 648 خانواده به خاطر تعلل در واگذاری واحدهای مسكن مهر درشهر هشتگرد دچار مشكل شده اند.

وی با بیان اینكه تاكنون چند نشست با فرماندار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شده، اما بی نتیجه بوده است، ادامه داد: متولیان مسكن مهر، نبود جاده دسترسی و گرانی مصالح ساختمانی را علت تاخیر در واگذاری این واحدها بیان می كنند.

نماینده تجمع كنندگان افزود: حاضران دراین نشست از استاندار البرز تقاضای رسیدگی به مشكلات خود در اسرع وقت دارند.

در ادامه 'سید حمید طهایی' در جمع متقاضیان مسكن، گفت: مشكل شما در اولین لحظه حضور در استانداری ، با مسوولان مسكن مهر كشور درمیان گذاشته شد.

وی با اشاره به این موضوع كه متولی اصلی این بخش قائم مقام وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بر همین اساس، مقرر شد سه نفر به نمایندگی از شما (معترضان) برای پیگیری این مشكل به وزارت راه و شهرسازی اعزام شوند.

وی با بیان اینكه مشكل تجمع كنندگان درحیطه اختیارات استانداری البرز نیست، گفت: اما تا رفع این مشكل، موضوع را شخصا' پیگیری خواهم كرد.

در استان البرز ساخت 113 هزار واحد مسكونی مهر از سال 88 در دست اقدام قرار گرفته كه تاكنون حدود 40 هزار واحد تكمیل و به بهره برداری رسیده است.

بخش عمده این واحدها به علل مختلف هنوز نیمه تمام مانده و مردم منتظر آماده سازی و تحویل آنها هستند.

حدود 52 هزار از واحد های مسكونی مهر استان البرز در شهر جدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ در دست ساخت قرار گرفته كه نزدیك به 13 هزار واحد واگذار شده است.

عدم آماده سازی زیرساخت ها شامل آب ، برق ، گاز، تلفن ، درمانگاه ، مدرسه ، مراكز فرهنگی و تجاری و گرانی مصالح ساختمانی از عوامل تاخیر در ساخت و واگذاری مسكن مهر البرز نام برده می شود.

بسیاری از متقاضیان مسكن مهر استان از روند ساخت و نحوه ساخت و شرایط حاكم براین نوع مسكن رضایت ندارند و در چهار سال اخیر بسیاری از تجمع های اعتراض آمیز استان البرزمربوط به پروژه های مسكن مهر بوده است.ك/4

691/2818 /1596
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد