۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳
کد خبر: 81209249
T T
۰ نفر
پيكرهاي مطهر دو جانباز شهيد در مشهد و بردسكن تشييع شد

مشهد - ايرنا - پيكرهاي مطهر سردار شهيد 'منصور قاسمي' و شهيد 'عباس برزين' دو جانباز 70 درصد و از يادگاران دوران دفاع مقدس روز شنبه در مشهد و بردسكن تشييع شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پيكر جانباز شهيد سردار سرتيپ دوم پاسدار 'منصور قاسمي' كه در دوران دفاع مقدس و همچنين در مراسم برائت از مشركين سال 1366 توسط عمال استكبار جهاني در عربستان به جانبازي 70 درصدي رسيده بود، از مقابل حسينيه 'پيروان نبي' در مشهد تا حرم مطهر رضوي تشييع شد.

در اين مراسم كه با حضور خانواده معظم شهدا و ايثارگران، جمعي از مسوولان اجرايي و اقشار مختلف مردم برگزار شد، پيكر سردار شهيد قاسمي بعد از طواف در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در گلزار شهداي بهشت رضاي مشهد به خاك سپرده شد.

شهيد قاسمي چند روز قبل بر اثر سانحه رانندگي جان خود را از دست داد و بعد از چندين سال تحمل رنج و جراحت جانبازي به خيل همرزمان شهيدش پيوست.

پيكر مطهر جانباز 70 درصد دفاع مقدس، شهيد 'عباس برزين' هم امروز با حضور خانواده معظم شهدا و ايثارگران، مسوولين اجرايي و اقشار مختلف مردم بردسكن از مقابل مهديه تا بهشت رضاي اين شهر تشييع و در گلزار شهداي بردسكن به خاك سپرده شد.

شهيد 'برزين' در 27 تير ماه 1366 در سن 18 سالگي در منطقه ميمك دچار مجروحيت اعصاب و روان و قطع يك پا شده بود كه بعد از تحمل 27 سال سختي و دشواري جانبازي به خيل شهدا پيوست.

شهرستان بردسكن سه جانباز 70 درصد در سالهاي دفاع مقدس داشته و پيش از شهيد برزين، شهيدان 'عباس قلي‌ پور' و 'حسن علي‌ نژاد' نيز به درجه رفيع شهادت نايل آمده بودند./2

7490/664

سرخط اخبار استان‌ها