۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۲
کد خبر: 81209058
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه از استان قزوین

۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۲
کد خبر: 81209058
اخبار كوتاه از استان قزوین

قزوین - ایرنا - نام یك استاد گروه ریاضی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست پراستنادترین دانشمندان جهان در سال 2014 قرار گرفت.

براساس جدیدترین رتبه بندی فهرست پراستنادترین دانشمندان جهان در سال 2014 نام 10 پژوهشگر ایرانی در میان سه هزار و 215 نفر قرار گرفت كه در این میان نام دكتر 'سعید عباس بندی' استاد گروه ریاضی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیدر بین این 10 پژوهشگر برتر قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، موسسه تامسون رویترز در رتبه بندی خود، اسامی سه هزار و 215 محقق را كه دارای بیشترین ارجاعات مقالات علمی در رشته های علوم كشاورزی، علوم مواد، شیمی، فیزیك، ریاضی، علوم پزشكی، ایمنی شناسی، داروسازی و علوم رایانه هستند منتشر كرده است.

انتخاب اسامی موجود در این فهرست، بر اساس عملكرد پژوهشی ده ساله آنها در نمایه­ های استنادی وب آو ساینس صورت می­ گیرد و افرادی كه نامشان در این فهرست آورده شده در انتشار مقالات و نوشته­ هایی كه دارای بیشترین استناد بوده­ اند نقش داشته و تاثیر بسزایی در پژوهش­ های علمی داشته­ اند.

سعید عباس بندی اولین فارغ التحصیل دوره دكترای داخل كشور در رشته ریاضی كاربردی گرایش آنالیز عددی می باشد و از سال 75 تاكنون در دانشگاه بین المللی امام خمینی تدریس می نماید.

این عضو هیات علمی دانشگاه در نهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و مدیران پژوهشی برتر كشور نیز از سوی ستاد ملی مراسم هفته پژوهش و فنآوری وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری به عنوان پژوهشگر برتر در گروه علوم پایه در كشور انتخاب شده بود.

**********

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، بر احداث كلانتری 15 در منطقه جانبازان این شهر تاكید كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی ناجا استان قزوین، سرتیپ دوم 'محمدرضا میرحیدری' افزود: در سه ماهه ابتدای سال جاری وقوع جرایم در استان 21 درصد كاهش یافته است كه این مهم با كمك مردم رقم خورده است.

وی با اشاره به اجرای طرح كوثر در این استان اظهاركرد: این طرح با كمك حوزه علمیه قزوین و با حضور خواهران بسیجی و پلیس امنیت عمومی در داخل ایستگاه های پلیس اجرایی شده است.

این مسوول از مردم خواست در صورت مشاهده افرادی كه به شكل مجردی اقدام به تهیه منزل و انجام اعمال مجرمانه می كنند را با سامانه پلیس 110 در میان بگذارند.

سرتیپ دوم میرحیدری همچنین از كشف و ضبط 305 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق، 161 عدد لوازم جانبی آن و دستگیری دو نفر در این ارتباط توسط ماموران كلانتری 11 شهرستان بویین زهرا خبر داد.

**********

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری قزوین گفت: باتوجه به اجرای طرح پیاده راه خیام در محدوده حدفاصل چهار راه شهرداری تا سه راه خیام و ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در این محدوده از شهر قزوین، كارت تردد برای ساكنان این محدوده صادر و توزیع شد.

'اسماعیل عرشیان' افزود: در محدوده اجرای طرح پیاده راه خیام، حد فاصل چهار راه شهرداری تا سه راه خیام، 700 خانوار سكونت دارند كه پس از اجرای طرح، این عده تنها با در اختیار داشتن كارت تردد وسایل نقلیه می توانند وارد محدوده اجرای طرح شوند.

شهر قزوین دارای 381 هزار و 598 نفر جمعیت و دارای سه منطقه شهرداری است.

**********

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قزوین، از دستگیری یك سارق اینترنتی و كشف 300 شیشه شربت متادون قاچاق در این استان خبر داد.

سرهنگ 'رضا اكبری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شكایت یكی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانكی اش موضوع بررسی و در دستور كار پلیس قرار گرفت.

وی اظهاركرد: با تحقیقات پلیس مشخص شد متهم یكی از بستگان نزدیك شاكی بوده كه با سرقت كارت عابر بانك او از منزلش، به سرقت اینترنتی اقدام می كرده است.

سرهنگ اكبری ادامه داد: متهم 22 ساله پس از دستگیری به خرید اینترنتی یك دستگاه گوشی تلفن همراه و یك دستگاه موتورسیكلت به ارزش 150 میلیون ریال معترف و پس از تكمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان كرد: همچنین دیروز ماموران این نیرو در جاده قزوین - زنجان به یك دستگاه سواری پراید مشكوك، آن را متوقف و در بازرسی از خودرو 300 شیشه شربت متادن قاچاق كشف و دو نفر را در این خصوص دستگیر كردند.

**********

شهردار الوند با اشاره به آغاز عملیات سمپاشی درختان و فضای سبز این شهر، گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز هزینه های سنگینی را برای مدیریت شهری همه ساله به همراه دارد.

'علی یحیی پور' افزود: درختان سطح شهر الوند همه ساله برای مبارزه با آفات و بیماری ها با نظر كارشناسان شهرداری، اواخر خرداد ماه سمپاشی می شوند تا ضمن از بین بردن آفات، از گسترش بیماری های گیاهی نیز جلوگیری به عمل آید.

شهردار الوند از شهروندان خواست، برای جلوگیری از مصمومیت ناشی سموم، هنگام سمپاشی درختان سطح شهر، با بستن پنجره ها و درب ها با ماموران شهرداری همكاری كنند.

7388/ 7391/ 7389/ 627/ 614

سرخط اخبار استان‌ها