۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳
کد خبر: 81206074
T T
۰ نفر
آغازمرحله دوم بيست و نهمين دوره تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان

اروميه - ايرنا - مرحله دوم بيست و نهمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي ايران - آذربايجان امروز ( چهارشنبه ) با حضور معاون سياسي - امنيتي استاندار آذربايجان غربي از ميدان انقلاب اروميه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين دوره از مسابقات 13 تيم خارجي به همراه پنج تيم داخلي حضور دارند.

مديركل ورزش و جوانان استان آذربايجان شرقي در مراسم آغاز مرحله دوم اين تور گفت: تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان فرصت مناسبي براي اشاعه فرهنگ غني ايران است.فلسفه برگزاري اين تور ايجاد محبت و نوعدوستي در بين ملت هاي جهان است و حضور ورزشكاران، داوران و نمايندگان اتحاديه جهاني در اين دوره فرصت مناسبي است تا پيام صلح و دوستي ايران را به اقصي نقاط جهان صادر كنيم.

سيدمحمد شروين اسبقيان افزود: به ثبت رساندن ميانگين سرعت 50 كيلومتر در ساعت نشان دهنده سطح كيفي و فني بالاي اين تور است.

وي براي تمامي دوچرخه سواران و شركت كنندگان در اين دوره از تور آرزوي موفقيت كرد و از آنان خواست تا به رقابتي سالم و جوانمردانه بپردازند تا شاهد هيچ گونه مشكلي در طول مسابقات نباشيم.

دوچرخه سواران روز سه شنبه در اولين مرحله از اين رقابتها در مسير 144.4 كيلومتري تبريز - اروميه ركاب زدند و به محل پايان مسابقات در پارك ائللر باغي اروميه رسيدند.

مرحله دوم امروز در مسيرهاي اروميه - منطقه آزاد ارس به طول 209 كيلومتر در حال برگزاري است كه ركابزنان از مسيرهاي كمربندي سلماس و خوي عبور مي كنند و به منطقه جلفا مي رسند.

در اين مرحله به دليل گذشتن دوچرخه سواران از ارتفاعات گردنه هاي قوشچي بين اروميه و سلماس و گردنه قره تپه بين سلماس و خوي، قهرمان كوهستان نيز مشخص مي شود و پيراهن كوهستان به قهرمان اين مرحله تعلق مي گيرد.

مرحله سوم در منطقه آزاد ارس - كليبر به طول 150، مرحله چهارم در مسيركليبر - مشكين شهر به طول 150، مرحله پنجم در مسير سرعين - تبريز به طول 191 و مرحله ششم و پاياني در داخل تبريز به مسافت 110 كيلومتر برگزار مي شود.

به گزارش اتحاديه جهاني دوچرخه سواري (UCI) فردريك چان از هنگ كنگ به عنوان نماينده اصلي اين اتحاديه و فيليپ مارين از بلژيك به عنوان نماينده و ثبت كننده سطح تور در اين رقابتها حضور دارند.

نورمن شل مردين از انگلستان نيز همانند سال هاي گذشته به عنوان مشاور فني و ˈدرك رونیˈ از ايرلند براي كنترل امور دوپينگ، مارتين بروان از هلند و لوك گي سون از بلژيك نيز به عنوان داوران بين المللي تور از سوي اتحاديه شركت دارند.

اين رقابت ها در شش مرحله و به مسافت 990.4 كيلومتر در مسير سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل برگزار مي شود.

13 تيم خارجي دراپاك استراليا، آيسان و اوكيو ژاپن، آلفا بالتيك ليتواني، بانسكا اسلوواكي، دوكلا پراها و اكسريمنت چك، كلس اوكراين، وورال برگ اتريش و تيم هاي ملي سوريه، ازبكستان، گرجستان و جمهوري آذربايجان و پنج تيم داخلي تيم ملي، پتروشيمي و شهرداري تبريز، آينده و پيشگامان كوير يزد در اين رقابت ها حضور دارند.

7126/581**1581
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش