۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۲
کد خبر: 81204239
T T
۰ نفر
همایش راهبردهای قرآنی در مدیریت و تربیت اسلامی برگزار می شود

تهران - ایرنا - انجمن نظام شناسان قرآنی هشتمین همایش «بسوی راهبردهای قرآنی در مدیریت و تربیت اسلامی» را با موضوع نظام تربیت اسلامی و نفوذ نظام های سكولار بر عرصه های جهان اسلام برگزار می كند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف ایرنا در این همایش آیت‌الله سید‌محمدمهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم درباره نظام تربیتی اسلام سخنرانی خواهد كرد و مرتضی زاهدی مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره به بررسی نفوذ و تسلط نظام‌های سكولار بر عرصه‌های جهان اسلام خواهد پرداخت.

مقالات این همایش در سه بخش مقالات پژوهشی (جمع آوری مطالب با تحقیق و پژوهش)، مقالات ترویجی (ارائه نظر و ایده) و همچنین پوستر و اینفوگرافی ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش از موضوع های مقالات «در عرصه‌های نظام‌سازی» می توان به تقابل نظام‌سازی و نظام‌شناسی اسلام و غرب در عرصه های مدیریت، تعلیم و تربیت، اقتصاد و بانكداری، بهداشت و سلامت اشاره كرد.

تقابل نظام‌سازی و نظام‌شناسی اسلام و غرب در عرصه علم و تكنولوژی، سرمایه‌داری، سیاست و حكومت و همچنین فرهنگ و هنر از دیگر موضوع های این همایش خواهد بود كه پژوهشگران مباحث خود را در قالب مقاله ارائه خواهند كرد.

این همایش از ساعت 9 صبح تا 13 روز پنجشنبه 29 خرداد در كانون تربیتی شهید مفتح واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد و طی آن مقالات شركت كنندگان ارائه خواهد شد.



** نشست تخصصی جایگاه نظام صنفی در رسانه‌های ایران برگزارمی شود

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد: نشست تخصصی 'جایگاه نظام صنفی در رسانه‌های ایران' با حضور جمعی از استادان، متخصصان و دست‌اندركاران عرصه رسانه برگزار می‌ شود.

در این نشست كه سومین سری از سلسله نشست‌های تخصصی دفتر مطالعات است، جمعی از نمایندگان تشكل‌های صنفی رسانه‌ای، استادان دانشگاه، روزنامه‌نگاران و دست‌اندركاران حوزه رسانه حضور خواهند داشت.

مهم‌ترین مباحث و چالش‌های حوزه رسانه و نقش تشكل‌ها و انجمن‌های صنفی در پیشبرد اهداف رسانه‌ای كشور از سوی صاحبنظران این عرصه در این نشست مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

این نشست دوشنبه 2 تیر ماه 93در محل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار می‌شود.

فراهنگ(1)**1003**1588

سرخط اخبار فرهنگ