۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81202966
T T
۰ نفر
مدیرعامل بانك ملی: نصف مطالبات معوق بانكی متعلق به 50 نفر است

اردبیل - ایرنا - مدیر عامل بانك ملی ایران گفت: نیمی از مطالبات بانكی در كشور متعلق به 50 نفر است.

' عبدالناصر همتی ' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بدهكاران ریز به بانك ها در كشور زیاد است ولی عمده بدهكاران 50 نفر هستند .

وی با بیان اینكه بیشتر این بدهكاران بانكی مایل به فعالیت در داخل كشور هستند ، ادامه داد: تلاش می كنیم با بازگشت پول به چرخه اقتصادی ، فعالیت تولیدی این واحدهای بدهكار ادامه یابد.

همتی به وضعیت نامطلوب مطالبات بانكی اشاره كرد و افزود: وضعیت بدهكاری به بانك كه در دولت قبلی ایجاد شده است باعث نیمه كاره ماندن طرح های اقتصادی شد.

وی گفت: سیاست های دولت بر تقویت تولید استوار است و باید با تدبیر مناسب در جهت حل مشكل مطالبات بانكی گام های اساسی برداشته شود.

وی با بیان اینكه سرمایه گذاری در كشور ما بانك محور است ، افزود: معوقه ها سنگینی از دوره گذشته بر دوش بانك ها باقی مانده و بسیاری از این معوقه ها نیز مربوط به تسهیلاتی است كه به بخش های غیرتولیدی پرداخت شده است.

همتی گفت: افرادی كه در بخش تولید فعالیت داشته و به دلیل معوقات بانكی از ادامه كار سرباز زده اند با همكاری بانك به فعالیت تولیدی خود ادامه خواهند داد.

وی بیان كرد: برخی واحدهای تولیدی تسهیلاتی با نرخ 14 تا 15 درصد اخذ كرده اند و به دنبال تمدید مهلت پرداخت با این میزان بهره هستند.

همتی ادامه داد: قیمت تمام شده پول پرداختی به این واحدها 20 درصد بوده و تمدید تسهیلات با نرخ قبلی قابل قبول بانك ها نیست.

مدیر عامل بانك ملی ایران برای بررسی و رفع مشكلات واحدهای تولیدی راكد به استان اردبیل سفر كرده است.

8123/593/ 1495
۰ نفر