فرماندار مهاباد: پتانسيل موجود در بخش رسانه بايد براي مبارزه با مواد مخدر بكار گرفته شود

مهاباد - ايرنا - سرپرست فرمانداري مهاباد گفت: از پتانسيل بسيار خوبي كه در بخش رسانه اي در اين شهرستان وجود دارد بايد به نحو شايسته اي براي مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

به گزارش ايرنا، جعفر كتاني عصر روز يكشنبه در جلسه فرعي شوراي مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان افزود: در اين شهرستان رسانه هاي قوي و خوبي چون ايرنا و صدا و سيما وجود دارد كه نياز است اين شورا از پتانسيل هاي اين دو رسانه در اين شهرستان در راستاي فرهنگ سازي و پيشگيري از ترويج مواد مخدر در جامعه به خوبي استفاده كند.

وي گفت: رسانه ها مي توانند جريان سازي خوبي را در اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر در جامعه ايجاد كنند و سطح آگاهي افراد و خانواده ها در برابر اين معضل اجتماعي افزايش دهند.

كتاني يادآور شد: مبارزه با مواد مخدر نيازمند فرهنگ سازي و برنامه ريزي همه جانبه و عزمي راسخ از سوي دستگاه هاي دخيل در اين زمينه است و نبايد اين وظيفه را تنها بر دوش نيروهاي انتظامي گذاشت.

وي همچنين با اشاره به اهميت تقويت آموزه هاي ديني در جامعه افزود: تقويت باورها و آموزه هاي ديني بويژه در ميان جوانان بهترين راه مبارزه با مواد مخدر است.

سرپرست فرمانداري مهاباد با بيان اينكه در بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي مي‌توان ردپاي اعتياد را به وضوح مشاهده كرد افزود: افزايش آگاهي خانواده ها در اين زمينه و تقويت آموزه هاي ديني با مشاركت روحانيون و علما در خانواده ها و افزايش تعامل والدين با فرزندان مي تواند عامل موثري در كاهش اعتياد جوانان به مواد مخدر باشد.

وي همچنين با تاكيد بر امر آموزش در امر مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: متاسفانه هم اكنون مصرف مواد مخدر از حالت سنتي به حالت صنعتي تغيير يافته از اين رو امر آموزش در جامعه بويژه در مدارس و دانشگاه ها بايد براي پيشگيري از اين معضل اجتماعي جدي گرفته شود.

معاون فرماندار مهاباد نيز در اين جلسه با انتقاد از عدم توجه اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان به مصوبات جلسات اين شورا خواستار برنامه ريزي و دقت نظر بيشتر اعضاء به اين مصوبات شد.

باباخان اسكندري گفت: اين ستاد برنامه هاي مختلفي را به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر كه از بيست و هفتم خرداد ماه جاري همزمان با سراسر كشور در اين شهرستان نيز برگزار مي شود شد تدارك ديده است.

وي برگزاري نمايشگاه و همايش هاي مختلف با موضوع اعتياد و مواد مخدر، راهپيمايي نمادين كودكان مهد كودكها، برگزاري كارگاه هاي آموزشي در سطح محلات، مساجد و ادارات، تهيه و توزيع بروشورهايي در زمينه آگاهي دهي به مردم و برگزاري همايش كوهنوردي را از جمله اين برنامه ها عنوان كرد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

584/581

سرخط اخبار استان‌ها