۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81192336
T T
۰ نفر
هدف اقتصاد مقاومتی، كشیدن سیم خاردار نظامی و سیاسی در مرزهای جغرافیایی و عقیدتی نیست

تهران - ایرنا - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام كرد نخبگان و فرهیختگان خوب می دانند كه هدف از طرح اقتصاد مقاومتی برای كشوری كه می خواهد در دهكده جهانی فراصنعتی امروز، عزتمندانه زندگی كند كشیدن سیم خاردارهای نظامی و سیاسی در مرزهای جغرافیایی و عقیدتی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی در پیامی به جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی كه امروز (یكشنبه) در آستانه روز جوان برگزار شده است، افزود: اصولا نظامی كه بر پایه اعتدال، به عنوان آموزه اصیل اسلامی شكل گرفته، مقاومت را در تقویت عوامل تداوم حیات، از جمله مسائل اقتصادی می داند.

در ادامه پیام آمده است: روی دیگر این سكه (الزامات اقتصاد مقاومتی)، توجه جدی به عزم و اراده جوانان است. اگر عزم و اراداه جوانان در مسیر آرمان های علمی و عملی درست مدیریت شود و عقل و احساس شان فراتر از میل های سیاسی برای خدمت به منابع ملی و دینی تقویت گردد، ظرفیت مادی و معنوی ایران اسلامی نه تنها اقتصاد مقاومتی را منتج به خودكفایی می كند، بلكه براساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه كشور و سیاست كلی اصل 44 كه اجرای آنها می توانست یك انقلاب اقتصادی باشد، اهداف و چشم انداز 20 ساله نظام را با همه عقب افتادگی های سال های اخیر تامین می كند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: «امیدوارم با همكاری و همدلی همگان شاهد تقویت همه ملزومات اقتصاد مقاومتی باشیم كه شاخص های انكارناپذیری در فرهنگ و سیاست با همه ابعاد داخلی و خارجی دارد.»

در این پیام همچنین آمده است: همزمانی برگزاری این جشنواره علاوه بر حسن سلیقه نشان از اهمیت واژگان مقاومت، مردم و جوانان در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای فرهنگ امت و ملتی است كه اسلام و ایران را به عنوان نگین انگشتری خویش در دین و ملیت برگزیده اند.

'جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی و روز جوان' را حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی برگزار كرده است.

سیام (3) ** 1058** 9136** ل. ا ** 1418
۰ نفر