۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 81191032
T T
۰ نفر
استاندار گلستان: سیل اخیر یك هزار و 750 میلیارد ریال زیان در استان برجا گذاشت

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: سیل هشتم خرداد امسال یك هزارو 750 میلیارد ریال زیان به استان وارد كرد كه 920 میلیارد ریال در بخش راه ها، 620 میلیارد ریال در بخش كشاورزی و مابقی نیز در دیگر بخش هاست.

به گزارش ایرنا، 'حسن صادقلو' بامداد شنبه در دیدار با معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در گرگان افزود: دولت باید توجه ویژه به خسارات ناشی از سیلاب اخیر در این استان داشته باشد.

وی ادامه داد: جدا از این هزینه ها، هزینه های پنهانی نیز در حوادث وجود دارد كه نمونه آن، رانش زمین در یكی از روستای شرق استان است.

وی به جبران نشدن هزینه های سرمازدگی زمستان سال گذشته اشاره و تصریح كرد: میزان خسارت در استان گلستان بیشتر از مازندران و گیلان برآورد شده بود.

وی اظهار كرد: خسارات سرمازدگی در استان گلستان، دو هزار و 140 میلیارد ریال بود كه یك هزار و 820 میلیارد ریال در بخش كشاورزی و 320 میلیارد ریال در بخش زیرساخت ها برآورد شده است.

وی با اشاره به فرسودگی ماشین آلات در استان، نوسازی ناوگان را یك نكته مهم، اساسی و فوری ذكر كرد.

صادقلو افزود: استان گلستان به 500 میلیارد ریال بودجه اضطراری نیاز دارد و در واقع نبود این میزان بودجه در استان، مسوولان را زمینگیر كرده است.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری روز جمعه برای بازدید از مناطق سیل زده گلستان به این استان سفر كرد.

7467/602/508
۰ نفر