۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81184884
T T
۰ نفر
اهالي محله بهاران فرحزاد از وضعيت قيمت گذاري منازل خود نگران هستند

تهران بزرگ - ايرنا - برخي از ساكنان و اهالي محله بهاران فرحزاد واقع در منطقه پنج شهرداري تهران با حضور در مقابل ساختمان شوراي اسلامي شهر تهران خواستار ورود شوراي شهر به مساله قيمت گذاري منازل مسكوني در اين منطقه شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، روز يكشنبه در حالي كه اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه غير علني حضور داشتند، برخي از اهالي محله بهاران واقع در فرحزاد با حضور در مقابل ساختمان شوراي شهر نسبت به قيمت هاي پيشنهادي شهرداري براي خريد منازل مسكوني خود اعتراض كردند.

محله بهاران واقع در فرحزاد در طرح ايجاد فضاي سبز شهرداري قرار دارد.

'خاكشور' از اهالي اين محله در گفت و گو با خبرنگار ايرنا خاطرنشان كرد: قيمت هايي كه كارشناسان براي منازل مسكوني اهالي پيشنهاد داده اند، غير عادلانه است.

وي گفت: شهرداري قصد دارد منازل مسكوني را كمتر از قيمت عرف خريداري كرده و با ارعاب و تهديد اهالي را مجبور به خروج از اين منطقه كند.

خاكشور ادامه داد: اهالي محل خواستار توافق با شهرداري هستند ولي ماموران شهرداري برخوردهاي نامناسبي با اهالي داشته و آنان را تهديد مي كنند.

وي اهالي اين منطقه را از اقشار ضعيف و متوسط جامعه دانست و اظهار كرد: شهرداري و اعضاي شوراي شهر زمين معوضي در جاي ديگر به اهالي بدهد، چرا كه با قيمتي كه شهرداري پيشنهاد كرده اين خانواده ها آواره مي شوند.

به گفته اين شهروند، رييس كميسيون نظارت شوراي اسلامي شهر تهران به اهالي محل قول داده است، تا با برگزاري جلسه اي با حضور شهردار منطقه 5، نماينده شورا و نماينده اهالي محله بهاران، موضوع را پيگيري كند.

'حسين سلوك ' مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري منطقه 5 شهرداري تهران نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: شهرداري بر اساس ضوابط و موازين قانوني عمل مي كند و قرار است اين منطقه نيز به بوستان و تفرجگاه تبديل شود.

وي با بيان اينكه بايد كار كارشناسي در اين باره انجام شود؛ گفت: برخي از ساكنان در اين محله سند مالكيت ندارند و بايد وضعيت آنان كارشناسي شود.

سلوك افزود: برخي از بخش هاي اين محله داراي معضلات و آسيب هاي اجتماعي بوده و تهديدي براي جامعه است.

وي هرگونه تهديد و ارعاب از سوي كاركنان شهرداري براي خروج اين افراد از منطقه را تكذيب كرد.

بر اساس اين گزارش پيش از اين نيز برخي از اهالي محله اسلام آباد، با حضور در مقابل ساختمان شوراي شهر تهران خواستار بازنگري شهرداري منطقه 2 در قيمت گذاري منازل مسكوني شان بودند.

تهرام/7244/ 699
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه