۷ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۱
کد خبر: 81179609
T T
۰ نفر
كواچ در آزمون واقعی/تجربه بازی ایران با آلمان در اختیار شاگردان ولاسكو

تهران - ایرنا - هفته دوم لیگ جهانی والیبال 2014 از فردا (پنج شنبه) هشتم خردادماه آغاز می شود و تیم ملی والیبال ایران جمعه شب با هدایت اسلوبودان كواچ به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، هفته دوم لیگ جهانی والیبال به مدت چهار روز با 16 بازی پیگیری خواهد شد و در مهمترین بازی این هفته تیم ملی والیبال ایتالیا در شهر تریسته این كشور میزبان ملی پوشان ایران در نخستین بازی خود در لیگ جهانی خواهد بود.

این بازی نخستین آزمون واقعی كواچ بعد از پذیرش هدایت تیم ملی والیبال ایران است و با توجه به اینكه وی در سری آ ایتالیا فعالیت می كند، شناخت كافی از تیم ملی والیبال ایتالیا دارد و انتظار می رود كه بهترین نتیجه خود را در دو بازی با ایتالیا به دست آورد.

از سوی دیگر كواچ به دلیل صعود تیم باشگاهی اش به دیدار نهایی سری آ ایتالیا و كسب مقام نایب قهرمانی این رقابت ها با تیم پروجیا، با تاخیر به ایران آمد و تنها 20 روز با ملی پوشان والیبال ایران در اردوهای تهران، بلغارستان و صربستان تمرین كرد.

حال باید دید او در این مدت شناخت كافی از توانایی بازیكنان به دست آورده است كه بتواند در شرایط سختی مانند بازی های لیگ جهانی ملی پوشان ایران را هدایت كند؟

هفته دوم لیگ جهانی والیبال روز پنج شنبه هشتم خردادماه با دیدار دو تیم برزیل و لهستان در گروه یك آغاز می شود و در مدت چهار روز این رقابت ها شاهد برگزاری 16 دیدار در دو دسته اول (هشت تیم برتر) و دوم (12 تیم دیگر) این رقابت خواهیم بود.

در دسته نخست این رقابت ها كه هشت تیم برتر جهان با هم رقابت می كنند، در این هفته 6 بازی انجام خواهد شد كه تیم ملی والیبال ایران نیز در دو بازی به مصاف ایتالیا می رود.

در گروه یك لیگ جهانی والیبال، تیم ملی والیبال ایتالیا كه در دو بازی هفته نخست خود موفق به شكست برزیل پرافتخارترین تیم این رقابت ها شد، در شهرهای تریسته و ورونا ایتالیا میزبان تیم ملی والیبال ایران خواهد بود.

ایتالیا در حال حاضر با شش امیتاز صدرنشین این گروه است و حتما در دو بازی خانگی خود به دنبال شش امتیاز دیگر برای تثبیت صدرنشینی خود است.

در این گروه تیم ملی والیبال برزیل كه بدون امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد، در نخستین بازی هفته دوم از لهستان پذیرایی خواهد كرد و این تیم در دو بازی این هفته خود در برابر لهستان به دنبال كسب پیروزی و جبران امتیازهای از دست داده در برابر برزیل است.

در گروه دوم دسته اول لیگ جهانی والیبال تیم های آمریكا، بلغارستان، صربستان و روسیه با هم رقابت می كنند. تیم ملی والیبال روسیه مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی در هفته دوم این رقابت ها در صربستان دو بار به مصاف ملی پوشان این كشور می رود.

آمریكا بلغارستان كه به ترتیب با پنج و یك امتیاز در رتبه های اول و دوم این گروه قرار دارند، در این هفته استراحت دارند.

10 بازی دیگر هفته دوم لیگ جهانی والیبال به رقابت 12 تیم دسته دوم این مسابقات اختصاص دارد كه برای یك سهمیه مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال سال 2014 مبارزه می كنند.

در این گروه تیم ملی والیبال آرژانتین با هدایت خولیو ولاسكو به مصاف آلمان می رود. این تیم در دو بازی هفته نخست خود مغلوب شد و برای جبران امتیازهای از دست داده به مصاف آلمان می رود.

به یقین تجربه بازی تیم ملی والیبال ایران با آلمان در لیگ جهانی سال گذشته، كمك زیادی به ولاسكو در این زمینه خواهد كرد.

برنامه كامل هفته دوم لیگ جهانی والیبال به قرار زیر است:

** دسته اول (هشت تیم برتر جهان):

پنج شنبه هشتم خردادماه: برزیل – لهستان

جمعه نهم خردادماه: برزیل – لهستان، ایتالیا – ایران و صربستان – روسیه

یكشنبه یازدهم خردادماه: ایتالیا – ایران و صربستان – روسیه

** دسته دوم (12 تیمی كه برای یك سهمیه مرحله نهایی تلاش می كنند)

شنبه دهم خردادماه:

كانادا – فنلاند

فرانسه - ژاپن

آرژانتین – آلمان

پورتوریكو – جمهوری چك

هلند – كره جنوبی

یكشنبه یازدهم خردادماه:

كانادا – فنلاند

آرژانتین – آلمان

فرانسه – ژاپن

هلند – كره جنوبی

پرتوریكو – جمهوری چك

ورزشی(2)**1379
۰ نفر