۶ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۵
کد خبر: 81178897
T T
۰ نفر
وزیر اطلاعات: برخی بد اخلاقی ها در سال های اخیر زیاد شده است

تبریز - ایرنا - وزیر اطلاعات با اشاره به اینكه برخی بد اخلاقی ها در جامعه زیاد شده است، تاكید كرد: جامعه باید از این بداخلاقی ها نجات پیدا كند.

حجت الاسلام سید محمود علوی دوشنبه شب در آیین جشن عید مبعث پیامبر اكرم (ص) با بیان اینكه آنچه كشور امام زمان (ع) را آباد می كند وحدت و همدلی است، گفت: تا همدلی نباشد، عزم ملی شكل نمی گیرد و تا عزم ملی شكل نگیرد، جهادی ترین مدیریت هم ممكن نخواهد بود.

وی همچنین ازشب بعثت پیامبر اعظم (ص) به عنوان شب نزول نخستین آیات علم و دانش بر قلب رسول گرامی اسلام یاد كرد و با تشریح اهمیت وجایگاه بالای كسب علم دراسلام افزود: دین اسلام هرجا وارد شده است، تحول علمی ایجاد و وضعیت را عوض كرده است.

حجت الاسلام علوی گفت: امسال در سال فرهنگ باید محور اصلی كارها رشد علمی باشد كه البته به بركت انقلاب جامعه ما پیشرفت چشمگیری كرده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه رشد علمی به فضای آرام و امن نیاز دارد تا فكر را بكار بیاندازد، افزود: یكی از رسالت های این وزارتخانه است كه در همه مجامع علمی چنان امنیتی برقرار كند كه همه احساس آسایش و راحتی كنند.

حجت الاسلام علوی اظهاركرد: وزارت اطلاعات وظیفه خود می داند برای همه مردم امنیت كامل را تامین كند.

وی گفت: ما خادم مردمی هستیم كه در تمام عرصه های انقلاب با حضور با بصیرت خودشان دشمنان را مایوس و ناامید كرده اند.

وی همچنین دین اسلام را دین اخلاق حسنه معرفی كرد و افزود: رسول گرامی اسلام هدف از بعثت خود را شكوفایی مكارم اخلاقی در جامعه اعلام و می خواست امت واحده اسلامی در جهان ایجاد كند.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی ایران دنباله انقلاب پیامبر اكرم (ص) و بنیانگذار انقلاب ما فرزند برومند پیامبر(ص) بوده و خلف صالح امام خمینی نیز همان راه را ادامه می دهد و در این مسیر رهرو صادق آنها كسانی هستند كه راه پیامبر (ص)را ادامه دهند.

وی با تاكید بر لزوم پایبندی به اخلاق حسنه اسلامی گفت: با كمال تاسف در سال های اخیر جامعه ما از بداخلاقی ها آسیب دیده است.

حجت الاسلام علوی با بیان اینكه دین اسلام بداخلاقی را نمی پسندد، گفت: باید به همدیگر محبت بورزیم و یكدل و یكرنگ باشیم.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم داده و اخلاق جامعه را روز به روز به سمت حرمت و عزت حركت دهیم.

وی گفت: امنیتی كه از ایمان نشان گرفته باشد، زمینه و مقدمه شكوفایی اقتصاد را هم فراهم می كند.

587/7230/681
۰ نفر