۵ خرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۲۰
کد خبر: 81178719
T T
۰ نفر
شام كاری ظریف و اشتون در استانبول- ادامه گفت و گوهای غیررسمی درباره نحوه پیشرفت مذاكرات با 1+5

استانبول - ایرنا - «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و «كاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شام كاری امشب خود كه در محل سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول تركیه برگزار شد، گفت و گوهای غیررسمی درباره پیشرفت مذاكرات با 1+5 را ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظریف و اشتون پیش از این شام كاری در هتل چراغان استانبول، دو ساعت و نیم با یكدیگر درباره نحوه پیشرفت روند مذاكرات ایران و گروه 1+5 با یكدیگر گفت و گو كردند.

یك دیپلمات نزدیك به تیم مذاكره كننده هسته ای به خبرنگار ایرنا گفت كه طرفین دو ساعت و نیم با یكدیگر مذاكره كردند و بحث ها را در شام كاری خود در محل كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ادامه می دهند.

ظریف را در این مذاكرات مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریكا، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل و حمید بعیدی نژاد مدیر كل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه و اشتون را معاونش هلگا اشمید و دستیارش استفان كلمنت همراهی می كنند.

رییس دستگاه دیپلماسی صبح دوشنبه به منظور دیدار با خانم اشتون رییس گروه 1+5 در مذاكرات هسته ای با جمهوری اسلامی ایران به استانبول سفر كرد.

رییس هیات مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه استانبول با تشریح برنامه دیدار با خانم اشتون تاكید كرد كه این دیدار با هدف بررسی تحولات و نحوه پیگیری كار انجام می شود.

ظریف افزود: هدف اصلی این سفر، شركت در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در الجزیره بود اما فرصتی پیش آمد تا در مسیر رفت، بررسی كوتاهی از روند تحولات و نحوه پیگیری كار با خانم اشتون داشته باشیم.

به گفته رییس دستگاه دیپلماسی ایران، در این گفت و گوها تنها خانم اشتون و دستیارانش در اتحادیه اروپا شركت دارند و این مذاكرات، مذاكرات 1+5 نیست.

ظریف را در این سفر علاوه بر سه نفر از اعضای تیم مذاكره كننده هسته ای، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه و رضا عامری مدیر كل خاورمیانه وزارت امور خارجه همراهی می كنند.

ظریف قرار است فردا (سه شنبه) به منظور شركت در هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران امور خارجه كشورهای عضو جنبش عدم تعهد عازم الجزیره پایتخت كشور الجزایر شود.

سیام**9103 **1449**1572
۰ نفر