۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 81178536
T T
۰ نفر
آلمان:گزارش آژانس درمورد همكاری ایران نقش مهمی در روند مذاكرات خواهد داشت

برلین - ایرنا -سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان با مثبت ارزیابی كردن گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد فعالیت های هسته ای ایران را در روند مذاكرات آتی این كشور با 1+5 مهم توصیف كرد.

'مارتین شفر' روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران درپاسخ به سووال ایرنا درخصوص گزارش جدید آژانس بین المللی اتمی كه همكاری ایران با آژانس و عمل به تعهدات توافق ژنو را مورد تایید و تاكید قرار داده است،گفت: جمع بندی این گزارش حاكی از این است كه ایران به تعهدات خود به طور كامل عمل كرده و با آژانس همكاری خوبی داشته كه این بسیار مهم است.

شفر با اعلام اینكه برلین از این مسئله استقبال می كند،از نظر ما همكاری ایران با آژانس و عمل به تعهدات توافق ژنو از سوی این كشور نه تنها بسیار مهم است بلكه می تواند پیش زمینه تعیین كننده ای برای روند مذاكرات آتی ایران و 1+5 باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به اینكه ما دیگر وقت چندانی برای دستیابی به توافق نهایی براساس زمان تعیین شده در توافق موقت ژنو نداریم، گفت: كمتر از 2 ماه تا پایان این فرصت باقی مانده به همین خاطر طرفین همه تلاش خود را انجام می دهند تا به یك توافق جامع هسته ای دست یابند و ما امیدواریم پاسخی به سووالات و ابهامات باقی مانده پیدا كنیم.

اروپام** 2051** 1701**5981

سرخط اخبار جهان