۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 81177201
T T
۰ نفر
بررسی طرح انتقال پایتخت با حضور معاون رییس جمهوری در كمیسیون شوراهای مجلس

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور در مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این كمیسیون برای بررسی شرایط انتقال پایتخت با حضور مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری و معاونان وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

«امیر خجسته» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: اهمیت موضوع ساماندهی پایتخت باعث شد تا كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور با توجه و دقت خاص در این حوزه وارد شود و مطالعات كارشناسی گسترده بر روی آن انجام دهد.

وی، هماهنگی و همراهی مجلس و دولت در این طرح را مطلوب ارزیابی كرد و یادآور شد: دولت و مجلس با هماهنگی و تعامل مناسبی كه دارند به دنبال حل مشكلات و معضلات پایتخت هستند تا با استفاده از نظرات كارشناسی و بهره مندی از نظرات نخبگان، نواقص پایتخت اصلاح شود.

نماینده مردم همدان در مجلس، هدف اصلی این طرح را ساماندهی پایتخت ارزیابی كرد و گفت: در این طرح صرفا به انتقال پایتخت پرداخته نشد و تلاش شد تمامی معضلات موجود در حوزه پایتخت مورد توجه قرار گیرد و چنانچه پس از بررسی های لازم نظر بر انتقال پایتخت باشد، اقدامات لازم انجام شود.

خجسته تصریح كرد: در ادامه این جلسه حجت الاسلام انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری از عزم جدی دولت برای ساماندهی پایتخت خبر داد و خواستار بررسی دقیق این طرح شد.

وی ادامه داد: مدیران معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر كشور و معاونین وزیر راه و شهرسازی از دیگر شركت كنندگان در این جلسه بودند كه مقرر شد نظرات پیشنهادی دولت نیز در این زمینه به این كمیسیون ارایه شود.

خجسته افزود: با بررسی تخصصی ساماندهی پایتخت درباره زیرساخت های شهری و انتقال پایتخت و مسایل مرتبط با آن، تصمیم گیری لازم انجام می شود.

سیام(1)**ن.س**1336
۰ نفر