۲ خرداد ۱۳۹۳، ۷:۲۶
کد خبر: 81173960
T T
۰ نفر
رنو براي صادرات بيشتر به ايران، توليدات خود را افزايش مي دهد

تهران - ايرنا - مقامهاي شركت خودروسازي رنو فرانسه اعلام كردند كه به منظور افزايش صادرات محصولاتشان به ايران، ميزان توليدات خود را به ويژه در مجتمع كارخانجات موتورسازي رنو در اسپانيا بالا مي برند.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري رويترز بامداد امروز جمعه در نسخه اسپانيولي خود گزارش داد: مسئولان شركت خودروسازي رنو در اسپانيا پنجشنبه شب با انتشار اطلاعيه اي در مادريد اعلام كردند با توجه به افزايش تقاضا در بازار ايران، توليدات موتور كي 4 (K4) را كه يك موتور بنزيني 1600 سي سي است و در بسياري از مدلهاي رنو استفاده مي شود، ظرف دو هفته آينده افزايش خواهند داد.

بر اساس اين اطلاعيه، شركت رنو قصد دارد از 15 ژوئن - 25 خرداد - آينده ميزان توليد موتورهاي كي 4 خود را در كارخانجات وايادوليد در شمال اسپانيا از تعداد 940 دستگاه به 1500 دستگاه در روز برساند.

شركت خودروسازي رنو در اطلاعيه خود گفت كه براي تحقق اين هدف، كارگران كارخانجات وايادوليد كه هم اكنون فقط در يك نوبت كاري فعاليت مي كنند، در شيفت دوم نيز مشغول شده و علاوه بر آن، 55 كارمند جديد استخدام خواهند شد.

اين خبر علاوه بر شركت رنو، براي دولت و جامعه اسپانيا نيز كه در بحران بيكاري بسر مي برد، خبر خوبي است.

بر پايه اين گزارش، موتورهاي كي 4 در مدلهاي مختلف رنو نظير توينگو، سيمبل، كانگو، مگان، اسنيك، فلوئنس، داسيا، لوگان، ساندرو، داستر، لادا لارگوس و نيسان ليوينا، آلمرا و ان پي 200 استفاده مي شود و صدور توليدات آن از كارخانجات وايادوليد اسپانيا به كشورهاي فرانسه، لهستان، روسيه، روماني، ايران و هندوستان صورت مي گيرد.

مسئولان شركتهاي خودروسازي ايران نظير ايران خودرو و سايپا نيز پيش از اين از توليد مدلهاي جديد رنو در سال جاري با مشاركت اين شركت فرانسوي خبر داده اند.

شبس ** 1551
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد