۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۳:۰۹
کد خبر: 81172845
T T
۰ نفر
فضای امید بخش فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی آینده درخشانی را نوید می دهد

تبریز - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی كشور گفت: ظرفیت بالا و فضای امید بخش فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی آینده درخشانی را در تبریز و این استان نوید می دهد.

حجت الله ایوبی چهارشنبه شب در آیین پایانی دومین جشنواره فیلمنامه نویسی باب رحمت در تبریز افزود: با استفاده از این ظرفیت و بستر امكان توسعه فرهنگی و هنری مهیاست.

وی همچنین گفت: در آینده نزدیك در نشستی با هنرمندان آذربایجان شرقی از نزدیك خواست ها، نیازها و مشكلات هنرمندان بخش فیلم و سینمای استان را بررسی و كمك های لازم را انجام خواهد داد.

مجتبی راعی كارگردان سینمای ایران در ادامه این آیین گفت: باید فیلمی بسازیم كه با ارزش های نظام سازگار باشد.

فرهاد توحیدی دیگر كارگردان سینمای كشور هم گفت: فاصله ذهن و دست را دانش، معرفت و تكنیك پر می كند و وقوف بر تكنیك یگانه راه موفقیت در عرصه سینما در كنار مشق كردن و معرفت است.

رضا میركریمی یكی دیگر از كارگردانان سینمای كشور گفت: سینما و فیلمنامه زمانی به بار می نشیند كه در پیوند با زندگی بوده و از محیط اقتباس كند، باید در فیلم از زندگی الهام بگیریم و آن وقت است كه زندگی وارد فیلم و فیلم وارد زندگی می شود و جایگاه مناسبی پیدا می كند.

بازیگر سینمای كشور نیز گفت: دست هنرمندان همواره در دست مردم بوده و تلاش كرده ایم در كنار مردم باشیم و زلزله ورزقان، اهر و هریس یكی از این نمونه هاست.

پرویز پرستویی افزود: در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تلاش كردیم موثر باشیم و در این خصوص كارهای فرهنگی هم در منطقه انجام دادیم.

وی اظهار كرد: ساخت خانه فرهنگ در شهرستان هریس نمونه این فعالیت است و تلاش در تكمیل آن داریم و در ساخت آن هنرمندان، ایرانیان خارج از كشور و مردم مشاركت دارند.

دراین جشنواره همچنین از مقام هنری استادان برجسته‌ سینمای آذربایجان شرقی و از فعالان و پیشكسوتان این عرصه استادان محمد كریمی، مرتضی پوراظهری و رحمت‌الله شادروان و از تلاش های محمد مروتی، رحیم عباسی، محمد اسماعیل‌ زاده، حسن فرهادی، عصمت عسگری و ثریا نظامی به عنوان فعالان عرصه‌ سینمای استان تجلیل شد.

همچنین در این آیین از احمد خالد بهجت كارگردان مصری كه به صورت افتخاری در این جشنواره شركت كرده بود، تجلیل بعمل آمد.

دومین جشنواره فیلمنامه نویسی باب رحمت امروز با حضور حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و رییس سازمان سینمایی كشور و با معرفی نفرات برگزیده در مجتمع فرهنگی و سینمایی تبریز به پایان رسید.

7223/587/ 3404
۰ نفر