۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81170731
T T
۰ نفر
مسوولان جنوب كرمان بر توجه بیشتر به امور درمانی جانبازان تاكید كردند

جیرفت - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت با بیان اینكه راه اندازی مركز اعصاب و روان برای جانبازان در این منطقه امری ضروری است، خواستار توجه مسوولان به نیازهای جانبازان این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، كرامت شهداد نژاد روز سه شنبه در نشست كارگروه سلامت شهرستان جیرفت افزود: نبود مركز اعصاب و روان برای جانبازان و خانواده های این افراد مشكلاتی را ایجاد كرده است.

وی ادامه داد: در جنوب كرمان بیش از 500 جانباز دارای ضایعه اعصاب و روان وجود دارد كه نیازمند توجه و خدمات روانپزشكی هستند.

شهدادنژاد خاطرنشان كرد: علاوه بر جانبازان اعصاب و روان والدین برخی از این جانبازان به علت های مختلف از جمله سكته مغزی، فراموشی و بیماری های عصبی نیاز به مراقبت دارند كه رفت آمد آنها به مركز استان با توجه به وجود مسافت طولانی، مشكلات زیادی را ایجاد كرده است.

وی تصریح كرد: با توجه به اینكه یك سوم جمعیت كرمان در منطقه جنوب این استان قرار دارد حتی یك اتاق كوچك با كمترین امكانات هم برای درمان بیماران اعصاب و روان وجود ندارد.

شهدادنژاد بیان كرد: لازم است كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تجهیزات و اعتباری را در اختیار دانشگاه علوم پزشكی جیرفت قرار دهد تا بتوان حداقل خدمات را برای جانبازان اعصاب و راون در این منطقه ایجاد كرد.

وی گفت: در حال حاضر كرامت جانبازان اعصاب و روان به علت عدم وجود مركز اعصاب و راون در این منطقه كه باید به مركز استان و یا استان های همجوار بروند حفظ نمی شود و باید برای رفع این مشكل چاره اندیشی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت نیز در ادامه گفت: ما آماده هر گونه همكاری برای راه اندازی این مركز در شهرستان هستیم.

سید دادخدا حسینی با بیان این مطلب كه جانبازان نقش موثری در دفاع از كیان اسلامی و اقتدار این نظام دارند، افزود: ما مدیون این افراد هستیم زیرا آنها سلامت خود را برای اقتدار نظام اسلامی به مخاطره انداختند و امروز خدمت به این افراد وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: باید تا رفع این مشكل به صورت موقت یك مكانی را برای درمان این بیمان در نظر بگیریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جیرفت در ادامه گفت: مشكل اول بحث بیمه و بعد نداشتن پرسنل متخصص و عدم مجوز از وزارتخانه است كه باید این مشكلات پیگیری و مرتفع شود.

قاسم شمس خاطرنشان كرد: به توجه به امكانات موجود به صورت موقت در بیماستان امام خمینی (ره) جیرفت یك اتاق با سه تخت برای جانبازان اعصاب و روان در نظر گرفته شد كه به دلیل حجم مراجعات نیاز است تا یك مركز در جنوب كرمان برای جانبازان اعصاب و روان راه اندازی شود.

جنوب كرمان با حدود یك میلون نفر جمعیت شامل هفت شهرستان جیرفت، كهنوج، قلعه گنج، منوجان، عنبرآباد، فاریاب و رودبار جنوب است.ك/2

7444/2624