۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۳۴
کد خبر: 81170072
T T
۰ نفر
سردار فیروزآبادی: شكرگزار وجود روحانی باشیم و باید به وجودش افتخار كنیم

تهران - ایرنا - سردار فیروز آبادی رییس ستاد كل نیروهای مسلح در یك آیین آموزش نظامی گفت: باید به این رییس جمهوری افتخار كنیم و شكرگزار وجود روحانی باشیم.

فیروزآبادی در مراسم اعطای دانشنامه به دانش‌آموختگان دكتری دانشگاه‌ عالی دفاع‌ملی كه در تهران با حضور مقامات و فرماندهان عالیرتبه نظامی گفت: انتخاباتی با روش مردمسالاری دینی برگزار كردیم و یك رییس‌جمهوری تعیین شده است.

فیروز آبادی افزود: رییس‌جمهوری ما روحانی و تحصیلاتش دینی است، دكترا در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و 35ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی- دفاعی و سیاستگذاری كشور خدمت كرده است.

وی ادامه داد ما باید به این رییس‌جمهور افتخار كنیم و شكرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همتمان را بگذاریم در پشتیبانی دولت كه بتواند در این شرایط حساس، كشتی كشور را پیش ببرد.»

رییس ستاد كل نیروهای مسلح همچنین در باره ابعاد مسئولیت ها و وظیفه دولت در پیشبرد امور گفت: كار اجرایی سخت است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، مدیریت‌های راهبردی است و حركت‌های راهبردی، كار عمیق، پرحوصله و با‌آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت كشور و استحكام ساخت درونی كشور را مطالبه می‌كنند.»

فیروزآبادی گفت: این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است كه همه كسانی كه به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به‌هم بدهند و این دولت را كمك كنند كه بتواند در این شرایطی كه همه دشمنان علیه ما بسیج شده‌اند كشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله این حركت صعودی كه انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌كند با سرعت لازم پیش برود.

رییس ستادكل نیروهای‌مسلح افزود: متاسفانه یك مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، یك مقدار درگوشی‌حرف‌زدن‌های غلط و یك مقدار جوسازی‌های سیاسی و یك مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در كشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در كشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی و انتخاباتی، همه كنار برود و همت برای ساختن كشور و كمك به دولت برای پیشرفت كشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

«مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری كنند از اخباری كه موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود. باید با نیك‌سیرتی در همه این زمینه‌ها عمل كنیم كه انشاءالله پیش برویم.»

فیروزآبادی ادامه داد: حضرت امام (ره) فرمودند كه «عامل ایجاد انقلاب، ایمان، وحدت، عمل به احكام اسلامی و توجه به محرومان بود». عامل بقای انقلاب هم ایمان، وحدت، توجه به احكام اسلامی و توجه به محرومان است. وحدت مساله بسیار مهمی است. مسوول ایجاد وحدت همه مردم هستند و مدیران و مسوولان سیاسی و رسانه‌ای باید جلو تفرقه‌ها را بگیرند.



** رسانه‌هایی كه به‌نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌كنند

سرلشگر فیروز آبادی گفت: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. خطی و سیاسی عرض نمی‌كنم، حتی رسانه‌هایی كه به‌نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌كنند. برابر مشی و منویات رهبری حركت نمی‌كنند باید روششان را اصلاح كنند والا ما با آنها برخورد می‌كنیم.

فیروزآبادی گفت: رهبری فرمودند كه از دولت حمایت كنید، به پیشرفت كشور كمك كنید هركس هرجا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نكنید، هو و جنجال نكنید، آرامش جامعه را به‌هم نزنید. خب اینها اصولی است كه سیاسیون و رسانه‌ها باید به آن عمل كنند.

رییس ستادكل نیروهای مسلح تاكید كرد: وزیر یعنی كسی كه بار سنگینی بر دوش اوست. حالا بار سنگین را بر دوش وزیر بگذاریم و بعد هم دایما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ایجاد كنیم؟ آیا كار پیش می‌رود؟ معلوم است كار پیش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم باید مراعات همه اصول را بكنند و بنای آقای دكتر روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور همین است، به وزرا هم توصیه كردند.

با سنگ‌اندازی و چوب‌لای‌چرخ‌دولت‌كردن كار پیش نمی‌رود

او افزود: سیاسیون و رسانه‌ها هم باید مراعات كنند تا كشور بتواند این كاروان جهادی كه با هدایت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حركت می‌كند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر كار را كند و متوقف كنیم، خدای نكرده سنگ‌اندازی كنیم، چوب‌لای‌چرخ بگذاریم، خب معلوم است كه كار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند، یعنی بسیاری از ما كه ادعای مبارزه با دشمنان را می‌كنیم با رفتار سیاسی‌ای كه می‌كنیم دشمن را شاد می‌كنیم.

فیروزآبادی بیان كرد: از نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی این اصول مهم است. رعایت‌كردن آن در یك سازمان، در كشور و در جمع مسلمانان و در كشورهای متحد هم مهم است، یعنی هرجا بنای وحدتی است برای كاركردن، باید كه روی یك اصولی تفاهم شود. كسی نباید كاسه داغ‌تر از آش شود. امروز میزان را در میان جامعه امام تعیین می‌كند ما خدا را شكر می‌كنیم كه در تاریخمان ما را به داشتن امام مفتخر كرده است.

سردار فیروزآبادی گفت: ما امام داریم، امام یعنی میزان جامعه، روی همین میزان همه ما باید حركت كنیم دیگر جنجال درست‌كردن و تحلیل‌ از خودشان ‌درآوردن كه ببینید این بخش حكومت ولایت فقیه را تضعیف می‌كند، این یعنی چه؟ اینكه اصلا با نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی نمی‌خواند.»

وی بیان كرد: این موارد ضعف‌های مدیریت راهبردی در كشور است كه مدیران ما باید به آن توجه كنند، وقتی مدیری می‌بیند از میان سیستم تحت مدیریتش امل تفرقه، تضعیف و تخریب بیرون می‌آید، خب باید آن را كنترل و هدایت كند، باید با آدم‌های تفرقه‌انداز برخورد كند تا اتحاد جامعه و حركت جامعه در مسیر درست حفظ شود. این مغایر اصل مترقی امر به معروف و نهی از منكر در اسلام نیست و اینكه یك امر واجبی است كه آن هم فراموش شده است.



**برخی تفرقه‌انگیزی را با امر به معروف و نهی‌ از منكر اشتباه گرفته‌اند

رییس ستادكل نیروهای مسلح ادامه داد: امر به معروف و نهی از منكر تفرقه‌انگیزی نیست، ممكن است بعضی‌ها هم فكر كنند كه این تفرقه‌انگیزی‌ها كه می‌كنند مثلا دارند امر به معروف و نهی از منكر می‌كنند، اینطور نیست. امر به معروف و نهی از منكر را هم باید شناخت. باید مطابق آن عمل كرد.»

سردار فیروز آبادی در پایان گفت: «به‌هرحال حركت در شرایط حساس فعلی جامعه اقتضای پرهیز از بسیاری از اقدامات ریز و كم‌قیمتی است كه موجب تشویش برای مردم می‌شود و حتی مدیران و وزرا را كه در كارشان ممكن است دچار دلهره و خستگی كنند، اینها باید كه از نگاه راهبردی در جامعه جمع‌وجور شود و مدیران باید با حساسیت، به‌خصوص آنهایی كه كارهای تبلیغی و رسانه‌ای و خطابه در اختیارشان است، كار كنند. باید كه با میزان رهبری، حرف بزنند و حركت كنند.»

اول**1104

سرخط اخبار سیاست