۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 81163100
T T
۰ نفر

كشف گیاه فلز خوار

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 81163100
كشف گیاه فلز خوار

تهران-ایرنا- دانشمندان فیلیپینی در قسمت غربی این كشور گیاه فلزخواری كشف كردند كه می توان از آن برای از بین بردن مواد فلزی خطرناك در یك اكوسیستم آلوده استفاده كرد.

به گزارش ایرنا از یونایتدپرس، این گیاه تازه كشف شده كه از گونه گیاهی Rinorea niccolifera است همانطور كه از نامش پیدا است می تواند بدون اینكه به خود صدمه ای بزند مقادیر زیادی نیكل را جذب كند.

دانشمندان دانشگاه فیلیپین كه موفق به كشف این گیاه فلز خوار شدند می گویند: این گیاه برعكس گیاه Venus flytrap كه حشرات را به دام می اندازد و آنها را تجزیه كرده عمل نمی كند بلكه فلزات را از خاك جذب می كند.

پروفسور «ادوینو فرناندو» نویسنده یك مقاله جدید در زمینه گیاهان می گوید، برگ های این گیاه فلز خوار می تواند بیش از 18 هزار PPM (قسمت در میلیون) فلز سفید نقره ای جذب كند كه این میزان هزار برابر بیشتر از نیكلی است كه معمولا در سایر گیاهان ذخیره می شود.

كشف این گیاه فلز خوار در مجله PhytoKeys منتشر شده است.

دكتر ماریلین كویمادو (Marilyn Quimado) كه ریاست دانشمندان را بر عهده داشت می گوید این گیاه در بخش غربی جزیره «لوزون» (Luzon) در فیلیپین كشف شده است. این منطقه به داشتن خاكی غنی از فلزات سنگین معروف است.

گیاهان جاذب فلز به اندازه زیادی مورد توجه طرفداران محیط زیست و صنعت و معدن قرار دارد.

از گیاهانی مانند این گیاه فلز خوار می توان برای از بین بردن مواد فلزی خطرناك از یك اكوسیستم آلوده استفاده كرد.

علمی(6)**2038**1440
۰ نفر