۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۰:۱۵
کد خبر: 81162817
T T
۰ نفر
كميته سياسي مجمع پارلمان هاي كشورهاي آسيايي با حضور ايران در آنكارا تشكيل مي شود

آنكارا - ايرنا - نشست كميته سياسي مجمع پارلمان هاي كشورهاي آسيايي با شركت نمايندگان كشورهاي عضو از جمله ايران از روز چهارشنبه به مدت دو روز در آنكارا برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا ، در اين اجلاس ' عوض حيدرپور ' نماينده مردم شهرضا و ' محمد جواد نظري مهر ' نماينده مردم بندرگز ، كردكوي ، بندرتركمن و گميشان مجلس شوراي اسلامي شركت خواهند كرد.

حيدرپور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت : در پي برگزاري نشست مجمع پارلمان هاي كشورهاي آسيايي در اسلام آباد پاكستان مقرر شد كه نشست كميته سياسي اين مجمع در آنكارا برگزار شد.

وي افزود : در نشست كميته سياسي اين مجمع نمايندگان شركت كننده در باره مباحثي همچون توسعه صلح و دوستي بين كشورهاي آسيايي از طريق پارلمان ها ، تلاش براي ممانعت از فعاليت هاي تروريستي در منطقه و مقابله با حضور و دخالت كشورهاي بيگانه در منطقه بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

نماينده مردم شهرضا در مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت : افزون بر آن شركت كنندگان در اين نشست درباره تروريست دولتي و غير دولتي به گفت وگو خواهند پرداخت.

او با اشاره به پيروزي هاي اخير نيروهاي نظامي سوريه در برابر معارضان و تروريستهاي سوري اظهارداشت : تلاش خواهد شد در قطعنامه پاياني كميته سياسي مجمع پارلمان هاي كشورهاي آسيايي، بندي بر حمايت از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سوريه به منظور پايان دادن به بحران در اين كشور و مخالفت با حضور كشورهاي بيگانه در منطقه گنجانده شود.

خاورم ** 230** 1552

سرخط اخبار جهان