۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81162416
T T
۰ نفر

دربارگاه الهی با اعتكاف

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81162416
دربارگاه الهی با اعتكاف

استان ها - ایرنا - سیزدهم ماه رجب افزون بر میلاد فرخنده امام علی(ع)، سرآغاز آیین اعتكاف نیز هست و در این روز اعتكاف آغاز می شود و سه روز ادامه دارد.

بندگان خدا در سراسر كشور اعتكاف خود را آغاز كرده اند و در مكان های مذهبی و مساجد به رازو نیاز با خدا می پردازند ضمن اینكه روزه نیز هستند.

تلاوت كلام وحی، دعا خواندن و نماز، اعمال اعتكاف در اینمكان های مذهبی است و معتكفان در این سه روز از مساجد و مكان های اعتكاف مگر در موارد بسیار ضروری خارج نمی شوند.

سمنان - در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و آغاز ایام البیض هزاران نفر از مومنان در استان سمنان با حضور در آیین نبوی اعتكاف به راز و نیاز با معبود خود نشستند.

آیین اعتكاف از سحرگاه سه شنبه با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی استان سمنان به ویژه جوانان و نوجوانان در 77 مسجد این استان آغاز شد.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: امسال استقبال از آیین اعتكاف گسترده بوده است و پیش بینی می شود قریب هفت هزار نفر در نقاط شهری و روستایی در این آیین شركت كرده باشند.

حجت الاسلام علی شكری با بیان اینكه شمار معتكفین در این استان هنوز جمع بندی نشده است گفت: سال گذسته به دلیل همزمان یین اعتكاف با انتخابات و نیز امتحانات دانش آموزان قریب شش هزار نفر در این آیین شركت كرده بودند.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان استقبال جوانان و بانوان را از آیین نبوی اعتكاف در استان سمنان بسیار گسترده خواند و گفت: بیش از 80 درصد از شركت كنندگان را جوانان و بالای 60 درصد از معتكفین بانوان هستند.

آیین اعتكاف در شهر سمنان نیز در سه مسجد جامع، امام و الزهرا انجام شده است كهدو مسجد به بانوان اختصاص دارد.

درآیین اعتكاف امسال خیرین نیز با ارائه كمك های مختلف زمینه اطعام معتكفین در افطار و سحرگاه این ایام را فراهم كرده اند.

كرمانشاه - همزمان با فرا رسیدن ایام البیض (13 رجب به مدت سه روز) آیین حسنه اعتكاف با حضور نزدیك به شش هزار مومن زن و مرد كرمانشاهی در مساجد این استان آغاز شد.

مدیر كل سازمان تبلیغات اسلامی استان كرمانشاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای مراسم معنوی اعتكاف در مجموع پنج هزار و 972 نفر ثبت نام كرده اند.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی افزود: از این تعداد، چهار هزار و 250 نفر (70 درصد) شركت كنندگان مراسم اعتكاف امسال را بانوان و یك هزار و 750 نفر (30 درصد) را نیز آقایان تشكیل می دهند.

وی گفت : معتكفان كرمانشاهی از شب گذشته در 39 مسجد استان استقرار یافتند و تا بامداد روز شانزدهم رجب به عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال خواهند پرداخت.

حجت الاسلام قبادی همچنین با اشاره به وجود 320 خادم برای ارایه خدمات به معتكفان، از حضور مبلغان دینی برجسته در مساجد برای سخنرانی و اجرای برنامه های مذهبی خبر داد.

مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی كرمانشاه در ادامه به آمار سال گذشته معتكفین كرمانشاهی اشاره كرد و گفت: سال گذشته چهار هزار و 655 نفر در 38 مسجد استان معتكف شدند كه از این تعداد یك هزار و 62 نفر مرد و سه هزار و 593 نفر زن بودند.

قبادی اظهار كرد: یك هزار و 450 نفر از معتكفان سال گذشته در شهر كرمانشاه و مابقی آنان در سایر شهرستان های استان به عبادت و راز و نیاز پرداختند.

اراك - آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراك در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: دل دادن به كسب درآمد بیشتر باعث شده كه بسیاری از مردم از معنویات فاصله بگیرند و از یاد خدا غافل شوند كه آیین اعتكاف بهترین فرصت برای دوری از این دلمشغولی ها ست و فرصت بسیار مناسبی را برای افراد به وجود می آورد تا نسبت به اعمال یكساله خود فكر كنند.

امام جمعه اراك اظهار كرد: مهم‌ترین چیزی كه لازم است معتكفین انجام دهند تفكر است، زیرا تفكر در اسلام اهمیت زیادی دارد و در آیات و روایات بر این مسئله تاكید شده است.

وی بیان كرد: بر اساس آمارهای موجود، بیش از 60 درصد ثبت نام شد گان مراسم اعتكاف جوانان 15 تا 30 ساله هستند كه این مهم نشان از خنثی شدن هجمه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی دارد.

خرم آباد -مراسم معنوی اعتكاف همزمان با روز 13 رجب و فرا رسیدن سالروز میلاد امام علی (ع)، در 140 مسجد استان لرستان آغاز شد.

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی لرستان روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اگفت: مراسم معنوی اعتكاف امسال با حضور 15 هزار نفر از مردم مومن و ولایی این استان در نقاط مختلف شهری و روستایی برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی با بیان اینكه 350 مبلغ دینی نیز در مساجد لرستان حضور دارند، گفت: امسال 16 مسجد در شهر خرم آباد برای برگزاری این مراسم معنوی در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان از این مراسم افزود: امسال برنامه های متعددی شامل نشست ها، حلقه های دینی، سخنرانی، محافل قرآنی، قرائت ادعیه و زیارت عاشورا نیز همزمان با آیین معنوی اعتكاف در مساجد استان برگزار شد.

حجت الاسلام غلامی گفت:در انتخاب مساجد برای برگزاری این مراسم، پراكندگی جمعیت شهری و میزان استقبال اهالی محلات مورد توجه قرار گرفته كه در این راستا از مجموع 16 مسجد ، 12 مسجد مختص بانوان و مابقی ویژه آقایان است.

وی با اشاره به میزبانی 126 مسجد لرستان برای برگزاری مراسم اعتكاف در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 70 درصد معتكفان این استان را بانوان تشكیل دادند.

یاسوج - مدیركل تبلیغات اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت: محبت و ولایت آن حضرت علی (ع) یكی از بزرگترین نعمت های الهی عطا شده به شیعیان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر مرتضویان سه شنبه درجمع معتكفان مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج افزود: قرآن كریم و مولی الموحدین (ع) هرگز از یكدیگر جدا نمی شوند و شیعیان آن حضرت نیز باید اینگونه باشند.

مرتضویان بر لزوم تفكر هر چه بیشتر شیعیان در مورد ابعاد شخصیتی و فضایل حضرت علی (ع) و به كار بستن آنها در زندگی تاكید كرد.

675
۰ نفر