۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81160023
T T
۰ نفر
در مذاكرات وین وارد نگارش متن می شویم / گفتگو درباره همه موضوعات برای رسیدن به توافق

تهران- ایرنا- «سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای با بیان اینكه در مذاكرات وین وارد نگارش متن می شویم، گفت: در دور جدید مذاكرات درباره همه موضوعات گفت و گو می كنیم تا بحث های گذشته را بصورت توافق درآوریم.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در آستانه چهارمین دور از مذاكرات ایران و كشورهای 1+5 در وین اتریش در راستای گام نهایی توافق ژنو اظهار داشت: در مذاكرات گذشته درباره همه موضوعات بحث های مبسوط صورت گرفته و در این دور از مذاكرات قرار است درباره همه موضوعات گفت و گو كنیم تا بحث های گذشته را به صورت توافق در آوریم.

عراقچی گفت: مذاكرات از روز سه شنبه با شام كاری خانم كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه آغاز می شود و گفت و گو ها نیز در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای تصریح كرد كه در این دور از مذاكرات وارد نگارش متن خواهیم شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره مذاكرات كارشناسی ایران و 1+5 در نیویورك نیز گفت: این مذاكرات مفید بود چرا كه مذاكرات كارشناسی برای بازكردن ابعاد موضوعات است ولی محل تصمیم گیری و تصمیم سازی نیست .

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاكراتی كه گفته می شود از فردا میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود، گفت: هیچگونه مذاكره رسمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی نداریم و مذاكره ای هم با آژانس پیش بینی نشده است.

عراقچی در عین حال گفت: جلسه فردا بین كارشناسان ایران و آژانس یك جلسه معمولی و غیر رسمی است كه در نمایندگی ایران در وین صورت می گیرد و اینگونه گفت و گوها میان ایران و آژانس معمول است .

سیام 9173**1572
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست