۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81159718
T T
۰ نفر
سانحه رانندگي در جنوب سيستان و بلوچستان جان 5 تبعه افغان را گرفت

زاهدان - ايرنا - سانحه رانندگي ناشي از برخورد اتوبوس اسكانيا با خودرو سمند حامل اتباع غيرمجاز كشور افغانستان در جنوب سيستان و بلوچستان 5 كشته و 3 زخمي برجاي گذاشت.

فرمانده پليس راه جنوب سيستان و بلوچستان مستقر در شهرستان ايرانشهر در توضيح اين خبر به خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي، گفت: اين سانحه مقارن نيمه شب گذشته در كيلومتر 175 محور ايرانشهر - بم در حوالي شهر 'بزمان' رخ داد كه بر اثر آن 5 تبعه غيرمجاز اهل كشور افغانستان در دم جان باختند.

سرهنگ دوم 'محمد رضا كورسي' افزود: همچنين راننده ايراني اين خودرو و دو نفر سرنشين ديگر آن كه آنها هم تبعه غيرمجاز اهل كشور افغانستان هستند، با صدمات شديد در نقاط مختلف بدن، مجروح شده اند.

وي علت سانحه را سرعت و سبقت غيرمجاز راننده خودرو سمند عنوان كرد و ابراز داشت: به نظر مي رسد راننده خودرو با سرعت زياد قصد داشته است با استفاده از تاريكي شب مسافران غيرمجاز خود را از ايرانشهر به استان كرمان و در نهايت شهرهاي مركزي كشور منتقل كند.

فرمانده پليس راه جنوب سيستان و بلوچستان، گفت: رانندگاني كه در اين استان قاچاق انسان و سوخت را انجام مي دهند از جمله عاملان اصلي سوانح خونين رانندگي هستند زيرا همواره با تخطي از قانون و سرعت سرسام آور ضريب خطر را افزايش مي دهند.

شهرستان ايرانشهر در 325 كيلومتري جنوب زاهدان از دو محور دلگان و بزمان، سيستان و بلوچستان را به استان كرمان متصل مي كند.

2729/7314