۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲:۰۹
کد خبر: 81156028
T T
۰ نفر
نوبخت: 5520 ميليارد ريال براي 44 مصوبه دولت در ايلام اختصاص مي يابد

ايلام- ايرنا- معاون برنامه ريزي رييس جمهوري گفت: 5520 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي 44 طرح مصوب دولت تدبير و اميد در استان اختصاص خواهد يافت.

به گزارش ايرنا، 'محمدباقر نوبخت' شامگاه چهارشنبه در پايان سفر رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد در نشست شوراي اداري ايلام اظهار كرد: اين اعتبار براي اجراي طرح هاي مصوب دولت در سفر يك روزه رييس جمهوري به اين استان تخصيص داده شده است.

وي ادامه داد: اين طرح ها در شهرستان‌هاي ايلام، ايوان، دره شهر، بدره، آبدانان، دهلران، سيروان، ملكشاهي و مهران تا پايان سال جاري و نيمه سال 94 اجرا مي شود.

وي افزود: پنج پروژه در حوزه ورزش، سه طرح در حوزه بهداشت و درمان، پنج طرح در حوزه حمل و نقل، چهار طرح در بخش آموزش، 12 پروژه در حوزه حوادث پيش بيني نشده، شش پروژه در بخش تامين آب و بقيه با هدف شتاب يخشيدن به حوزه عمران و آباداني شهرستان هاي مختلف اجرا خواهد شد.

نوبخت گفت: دولت تدبير و اميد با اجراي برنامه هاي توسعه اي و محروميت زدايي در تمام مناطق كشور تلاش مي كند مشكلات و مسايل استان هاي مختلف را به شكل كارشناسي رفع كند.

معاون برنامه ريزي رييس جمهوري بيان كرد: دولت يازدهم دستاوردها و بركت هايي به همراه داشته است كه بيشترين آنها در راستاي افزايش توليد و رونق اشتغال است.

وي بيان كرد: بخشي از طرح ها و مصوبه هاي سفر دولت در استان ايلام مربوط به توسعه و تكميل ساختمان سدهاي دويرج، كنگير، نيروگاه و سد برق آبي سيمره، زهكشي دشت عباس، عين خوش، فكه و نيز بهسازي محور مهران تا مرز انجام است.

نوبخت افزود: فهرست طرح ها و برنامه هاي مصوب سفر رييس جمهوري و دولت تدبير و اميد به ايلام براي اطلاع و نظارت بر امور و فعاليت ها در اختيار نمايندگان مردم استان در مجلس قرار خواهد گرفت.

رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد صبح چهارشنبه در چهارمين سفر استاني دولت وارد ايلام شدند.

سخنراني در جمع مردم ايلام، حضور در نشست نخبگان، علما، ايثارگران و شركت در شوراي توسعه و نشست اداري استان در زمره مهمترين برنامه هاي سفر يك روزه روحاني به استان بود. ك/2

702/565

سرخط اخبار استان‌ها