۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 81152347
T T
۰ نفر

رييس فدراسيون شطرنج: لاندا سرمربي قطعي تيم ملي است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 81152347
رييس فدراسيون شطرنج: لاندا سرمربي قطعي تيم ملي است

بجنورد - ايرنا - رييس فدراسيون شطرنج گفت: 'كنستانتين لاندا' سرمربي قطعي تيم ملي شطرنج انتخاب شده و بزودي قرارداد با وي منعقد مي شود.

'محمدجعفر كامبوزيا' روز دوشنبه در حاشيه مجمع عمومي هيات شطرنج خراسان شمالي در بجنورد در گفت و گوي اختصاصي با خبرگزاري جمهوري اسلامي، علت تاخير در عقد قرارداد با سرمربي تيم ملي شطرنج را مشكلات مالي و اعتباري فدراسيون دانست.

وي اضافه كرد: در هر صورت توافق كلي بخصوص در زمينه تعيين دستمزد اين مربي روسي براي هدايت تيم ملي شطرنج جمهوري اسلامي نهايي شده و بزودي اين مربي به ايران مي آيد.

كامبوزيا افزود: براي تامين دستمزد اين مربي مجرب روسي با وزرات ورزش و جوانان نيز رايزني هايي صورت مي گيرد و با همكاري اين وزارتخانه دستمزد مربي را تعيين خواهيم كرد.

وي اضافه كرد: ما در سال جاري مسابقات قهرماني آسيا را در تبريز و المپياد جهاني را در نروژ پيش رو داريم و بايد هر چه سريعتر وضعيت سرمربي تيم ملي مشخص مي شد كه ما اين كار را انجام داديم.

رييس فدراسيون شطرنج در خصوص انتقادات خود به كميته ملي المپيك مبني بر تبعيض در تخصيص بودجه فدراسيون ها گفت: اين انتقادات مربوط به گذشته بود و اكنون انتقادي به اين كميته ندارم.

كامبوزيا، اعتبار مورد نياز اين فدراسيون براي سال جاري را 30 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اميد است با پشت سرگذاشتن دو سال بي پولي در سال جاري اعتبار خوبي در اختيار فدراسيون ها از جمله شطرنج براي انجام برنامه هاي ورزشي قرار گيرد. ك/3

2712/626/ 330
۰ نفر