۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۱
کد خبر: 81149651
T T
۰ نفر
داوری: سكوت احمدی نژاد همیشگی نیست/ او در حال رصد فضای سیاسی كشور است

تهران-ایرنا- «عبدالرضا داوری» از حامیان «محمود احمدی نژاد» گفت كه معنی این حرف احمدی نژاد كه قصد بازگشت به سیاست را ندارد، این است كه از وی نباید انتظار كنشگری سیاسی به عنوان رییس یك حزب یا دسته سیاسی راداشت اما بدان معنا نیست كه وی همیشه بی تفاوت باشد یا سكوت كند.

سرپرست مجتمع رسانه‌ای هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به این سوال كه این موضع احمدی نژاد كه اخیرا گفته است قصد بازگشت به قدرت را ندارند، چقدر باید جدی گرفت؟ افزود: این جمله احمدی نژاد خیلی جمله عجیبی نیست چرا كه وی هیچ گاه در سطح یك كنشگر یا بازیگر حوزه سیاست به آن معنایی كه برخی طیف ها و احزاب سیاسی پیگیر آن هستند وارد جنجال های فرصت سوز سیاسی شود و دربرابر هر حادثه ای اعلام موضع كنند، نبوده است.

داوری خاطر نشان كرد: در آینده نیز وی در چنین سطحی وارد نخواهند شد اما بالاخره نمی تواند نسبت به انقلاب اسلامی بی تفاوت باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال كه پس چگونه باید این جمله احمدی نژاد را كه می گوید قصد بازگشت به قدرت ندارد، تفسیر كرد؟ گفت: «معنای این حرف احمدی نژاد این است كه از ایشان انتظار كنشگری سیاسی به عنوان رییس یك حزب یا دسته سیاسی را نباید داشته باشیم اما این بدین معنا نیست كه وی در مقطعی كه نسبت به در خطر افتادن مبانی و اساس انقلاب احساس خطر بكند، بی تفاوت باشد و سكوت پیشه كند.»

داوری در پاسخ به این سوال خبرنگار سیاسی ایرنا كه پس باید سكوت احمدی نژاد را مشروط فرض كرد؟، اظهار داشت: بله همین طور است نباید از احمدی نژاد انتظار داشت تا در این مقطع موضع گیری سیاسی داشته باشد چرا كه وی جز یكی، دو مقطعی كه اقتضا می كرد و برهه خاصی بود از موضع گیری های سیاسی اجتناب كرده است.

این حامی محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه آیا این سخن احمدی نژاد كه قصد بازگشت به سیاست را ندارد، به معنای نا امیدی وی از فضای سیاسی كشور است؟ گفت: نه به هیچ وجه اینطور نیست. وی در حال حاضر فقط در حال رصد كردن فضای سیاسی است.

وی تصریح كرد: اینكه احمدی نژاد می گوید من قصد فعالیت سیاسی ندارم مفهومش این است كه در روندهایی كه معطوف به قدرت است، قصد دخالت ندارد اما در این كه روی مصالح و منافع كشور حساسیت ویژه ای دارد، تردیدی نباید داشت .

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این كه مدتی پس از واگذاری دولت، جلسات منظمی با برخی اعضای دولت دهم برگزار می شد اما به نظر می رسد این جلسات ادامه پیدا نكرد یا حداقل به آن نظم سابق برگزار نمی شود، اظهارداشت: به نظر من برگزاری چنین جلساتی خیلی طبیعی است اما رسانه ها برگزاری آن را بزرگ نمایی می كنند برای مثال آقای ناطق نوری حدود 4 سال وزیر كشور دولت آقای موسوی بود و هنوز جلسات ماهانه اش را با استانداران آن زمان برگزار می كند ولی شاید خیلی ها حتی از آن خبر هم نداشتند. جلسات آقای احمدی نژاد مورد تازه ای نبود.

سرپرست مجتمع رسانه‌ای هما یادآور شد: بالاخره یك تیمی 8 سال با هم كار كرده اند و با هم علقه های عاطفی و هم فكری دارند و طبیعی است كه دیدارهایی با هم داشته باشند و درباره مسایل مختلف هم صحبت كنند. قرار نیست چنین جلساتی خروجی سیاسی داشته باشد.

داوری همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا این جلسات هنوز هم برگزار می شود؟ گفت: این جلسات به لحاظ سیاسی اهمیتی ندارد چون برگزاری آن مبنای سیاسی نداشته است. مگر قرار است احمدی نژاد وقتی از قدرت كنار می رود كل ارتباطات اجتماعی خود را كنار بگذارد.

وی در پاسخ به این كه شما یك مجموعه ای به نام «هما» تشكیل داده و گفته اید كه قصد دارید صدای فعالان اجتماعی حامی احمدی نژاد را بازتاب دهید تا جلوی هجمه ها علیه وی را بگیرید تا كمتر ضربه بخورد، آیا در واقع قصد یك حركت تدافعی را در مقابل رقیب دارید؟ افزود: بله این فعالیت به نوعی شبكه سازی اجتماعی است اما حالتی از بالا به پایین ندارد. یك ظرفیت عظیمی از حامیان احمدی نژاد در سراسر كشور وجود دارد كه اینها بازوی رسانه ای ندارند چرا كه دسترسی به رسانه های اصلی كشور ندارند و بسیار پراكنده اما خودجوش فعالیت می كنند.



*** ثبت نام هفت هزار نفر برای فعالیت در مجتمع رسانه ای هما

سرپرست مجتمع رسانه ای هما تصریح كرد: در مدت روی كارآمدن دولت یازدهم هجمه رسانه ای وسیعی وجود داشت و این مساله، خیزشی را در میان حامیان احمدی نژاد در اقصی نقاط كشور ایجاد كرد و نهایتا خود آنها درحال شكل دهی به فعالیت های خود هستند كه در قالب مجموعه هما كه مخفف هواداران احمدی نژاد است، فعالیت های خود را ساماندهی می كنند و تاكنون حدود 7 هزار نفر از سراسر كشور اقدام به ثبت نام كرده و آمادگی خود را برای فعالیت اعلام كرده اند تا هر كس ظرفیت و توانی دارد در خدمت مجموعه هما قرار دهد.

وی اضافه كرد: اعتقاد دارم این دوستانی كه به شكل خودجوش فعالیت می كنند در صدد بازگشت به قدرت نیستند بلكه در واقع قصد دارند از هویت و موجودیت خودشان دفاع كنند.

داوری در پاسخ به این سوال كه منظورتان این است كه حالت تدافعی خواهند داشت؟ گفت: بله واكنش این فعالین اجتماعی و فضای مجازی نشان می دهد كه اینها زنده و پویا هستند و حرفی برای گفتن دارند .

سرپرست مجتمع رسانه ای هما در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیاسی ایرنا مبنی بر این كه علت آن كه می گویید جریان احمدی نژاد پس از خروج از قدرت هیچ بازوی مناسب رسانه ای ندارد، چیست؟ معتقدم یكی از نقاط ضعف های دولت نهم و دهم این بود كه در حوزه رسانه زیاد خوب عمل نكرد.

وی در پاسخ به این سوال كه پس این انتقاد به تیم ایشان بر می گردد، گفت: بله دولت ایشان در حوزه رسانه نتوانست كار موثری انجام دهد و از همه مهم تر اینكه كل ظرفیت رسانه ای دولت وی منحصر شده بود در رسانه های دولتی كه به محض تغییر دولت تمام ظرفیت رسانه ای حامیانش از دست آنها خارج شد. ما باید به سمت رسانه های مردمی و خصوصی حركت می كردیم كه متاسفانه این تدبیر آن زمان صورت نگرفت.

این حامی احمدی نژاد در پاسخ به این كه پس اكنون در تدارك رسانه خاص و حتی ایجاد نشریه خاصی هستید؟، اظهار داشت: بالاخره تاسیس یك رسانه مانند روزنامه آنهم در این دوره غربت امثال ما، كار خیلی مشكلی است. خیلی از منتفذین به دلیل فشار سنگینی كه روی احمدی نژاد است اصلا جرات نمی كنند ورود پیدا كنند.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه ها به نقل از محمود احمدی نژاد اخیرا گفته بودند كه وی قصد بازگشت به سیاست را ندارد.

سیام(3)**ج.م**1572
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست