۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81149195
T T
۰ نفر
يك وكيل:شهرداري مسوول مرگ كودك كار در يكي از بوستانهاي تهران است

تهران- ايرنا- يك وكيل با استناد به مواد 1 و 11 قانون مسووليت مدني، شهرداري تهران را مسوول مرگ يك كودك كار در يكي از بوستان هاي شهر تهران معرفي كرد.

'حسين احمدي نياز' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، با بيان اين مطلب افزود: سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران نسبت به اين امر مسووليت كامل دارد.

وي با بيان اينكه كنترل، اداره و مديريت تمام مجموعه پاركها و فضاي سبز و همچنين تمام تاسيسات موجود در پاركها بر عهده اين سازمان است، اظهار داشت: شهرداري بايد سازمان پاركها و فضاي سبز را به كنترل سيستم برق، گرمايش و سرمايش ملزم كند؛ چرا كه هر آن امكان دارد براي كودك ديگري اين اتفاق بيفتد.

احمدي نياز افزود: اتفاقاتي مانند غرق شدن چند سال پيش تعدادي دانش آموز در پارك شهر، آتش سوزي خيابان جمهوري و فوت 2 كارگر، واژگون شدن اتوبوس شركت واحد و مرگ چند شهروند و غيره زيبنده شهرداري نيست.

وي خاطر نشان كرد: پارك براي آرامش مردم است نه براي ايجاد خطر و گرفتن جان مردم و شهرداري و شوراي شهر تهران بايد نسبت به اين مسئله پاسخگو باشد.

چند روز پيش در يكي از بوستان‌هاي نزديك بيمارستان شهيد فهميده اتفاقي رخ داده كه در جريان آن يك كودك به دليل برق گرفتگي در درون حوضچه بوستان فوت كرد.

در ضلع غربي اين بوستان در داخل فضاي سبز حوضچه تزئيني به ابعاد يك متر عرض و يك متر عمق وجود دارد كه دو رشته سيم برق فاقد روكش و عايق درون آن رها شده و هنگامي كه كودك به درون اين حوضچه كه تا حدودي از آب پرشده بود، مي ‌رود ناگهان دچار برق گرفتگي شده و جان خود را از دست مي ‌دهد.

اجتمام(4)** 9317**1436
۰ نفر