۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81147586
T T
۰ نفر
امام جمعه زنجان: دشمنان با تمام قوا به جنگ فرهنگ و دين آمده اند

زنجان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: امروز دشمنان براي زدودن ارزشها و مقدسات اسلامي با تمام قوا به جنگ فرهنگ و دين آمده و در اين مسير حركت مي كنند.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام علي خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زنجان، مسووليت متوليان فرهنگي را سنگين و حساس دانست و افزود: مسوولان بايد براي تبيين انديشه هاي اسلامي به ويژه در حوزه فرهنگ با هدف جلوگيري و نفوذ فرهنگ بيگانه مصمم باشند.

وي باتاكيد براينكه رهبر فرزانه انقلاب بارها برلزوم توجه مسوولان و هوشياري در برابر تهاجم فرهنگي تاكيد داشته اند يادآورشد:

تمركز دشمنان بر روي فرهنگ بيشتر شده و بايد مراقب رخنه‌ فرهنگي بود كه بسيار خطرناك است.

حجت الاسلام خاتمي افزود: دشمنان با برنامه ريزي و سرمايه گذاري در راستاي تهاجم فرهنگي تمامي حريم نظام اسلامي را هدف گذاري كرده اند.

خطيب جمعه زنجان به سالروز شهادت استاد علم و انديشه مرتضي مطهري و 12 ارديبهشت روز معلم اشاره كرد و گفت: اين شهيد والامقام مفسري بزرگ، فيلسوفي ارزشمند و عارفي فقيه و كامل بود و عمر خود را در راه اعتلاي دين سپري كرد.

وي افزود: شهيد مرتضي مطهري به زيان علمي و ساده مسايل اسلامي را مطرح و از سويي ديگر با كفر و انحرافات سرسختانه مبارزه كرد.

حجت الاسلام خاتمي به روز عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: سپاه از بدو تشكيل در خط مقدم پاسداري از ولايت ايستاده و اساس و ماهيت فكري سپاه نيز وجه فرهنگي است كه به اين حوزه اهميت بيشتري داده است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، به اقدامات سپاه در حوزه سازندگي اشاره كرد و گفت: طي 10 سال گذشته بسيج سازندگي در استان زنجان 77 پروژه محروميت زدايي را در بخش هاي مختلف به اتمام رسانده است.

وي به فرارسيدن ماه پرفيض و بركت رجب اشاره كرد و افزود: بهره گيري از اين ماه معنوي زمينه بيشتري را براي وورد به ماه ميهماني خدا فراهم مي كند.

به گزارش ايرنا، نمازگزاران زنجاني در پايان آيين سياسي و عبادي نماز جمعه اين هفته زنجان با پيكرهاي مطهر دو شهيد گمنام دوران دفاع مقدس وداع كردند.

پيكرهاي اين دو شهيد گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت امام هادي النقي(ع) /شنبه 13ارديبهشت/ در شهر هيدج تشييع و به خاك سپرده مي شوند.

522/7320

سرخط اخبار استان‌ها