۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81136516
T T
۰ نفر
اسماعیل پور چهارمین مدال طلای ایران را به گردن آویخت

تهران - ایرنا - مسعود اسماعیل پور نماینده تیم ملی كشتی آزاد بزرگسالان ایران با شكست نماینده پرقدرت هند، عنوان قهرمانی بیست و هفتمین دوره رقابت های كشتی آزاد 2014 آسیا در شهر آستانه قزاقستان را كسب كرد.

به گزارش ایرنا، در رقابت های بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) اسماعیل پور دارنده مدال برنز رقابت های كشتی آزاد 2013 جهان در بوداپست مجارستان به مصاف «باجینش باجرانگ» دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هندوستان رفت كه به قدرت از سد این حریف هندوستانی گذشت و عنوان قهرمانی را كسب كرد.

مسعود اسماعیل پور نماینده تیم ملی كشتی آزاد بزرگسالان ایران در وزن 61 كیلوگرم كه سابقه قهرمانی در رقابتهای قهرمانی آسیا و جوانان جهان را هم دارد، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «بازار بازار قلی یف» دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیك 2012 لندن از قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 2 وی را از پیش رو برداشت.

اسماعیل پوردر مرحله نیمه نهایی در یك كشتی حساس و دیدنی و در حالی كه كشتی گیر قزاقستانی از حمایت تماشاگران میزبان و داوران بهره می برد با نتیجه 14 بر 9 مقابل «دولت نیازبیكوف» به پیروزی رسید و فینالیست شد.

در دیدار اسماعیل پور با «نیازبیكوف» قزاق، داوران بسیار تلاش كردند تا كشتی گیر قزاق برنده مبارزه شود اما كشتی گیر قدرتمند ایرانی با شجاعت اجازه نداد تا نیازبیكوف فینالیست شود.

رقابتهای چهار وزن نخست كشتی آزاد قهرمانی آسیا روز گذشته در آستانه قزاقستان به پایان رسید و تیم ملی ایران صاحب سه مدال طلا توسط سید احمد محمدی در 65 كیلوگرم، میثم مصطفی جوكار در 86 كیلوگرم و كمیل قاسمی در 125 كیلوگرم شد و مهران رضازاده در 57 كیلوگرم پنجم شد.

ورزشی (3)**1067**1436
۰ نفر