۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81136482
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه از صدا و سيما

۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81136482
اخبار كوتاه از صدا و سيما

تهران-ايرنا-راديو گلچين در نخستين عيد نوروزي كه فعاليت خود را آغاز كرد قصد دارد تا با پخش گزيده هاي جذاب و شنيدني برنامه نوروزي امسال و سال هاي گذشته شبكه هاي راديويي لحظات خوشي را براي مخاطبان فراهم آورد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، دست اندركاران راديو گلچين با انتخاب شعار 'بهارخاطره ها' در اين ايام مي خواهند به سراغ برنامه سازان راديو بروند و خاطرات آنان را به سمع مخاطبان برسانند؛ همچنين در بخش ديگري با عنوان 'باغ صدا' صداي برخي مشاهير ايران را كه تا به حال پخش نشده به شنوندگان گلچين تقديم مي كند.

پخش برنامه ادبيات ايران با صداي مهدي اخوان ثالث تنها بخشي از آثار انتخابي آرشيو راديو در راديو گلچين است.

مخاطبان مي توانند براي شنيدن برنامه هاي مورد علاقه خود، جدول پخش برنامه هاي راديو گلچين را از طريق سايت راديو نما radionama.ir و سامانه اطلاع رساني EPG در يافت كنند.

همچنين از شنوندگان صميمي راديو گلچين در ايام نوروز دعوت مي شود با عضويت در باشگاه مخاطبان گلچين( iribcloob.ir) آثار صوتي خود را ارسال كنند تا در بخش مناسبي، آثار آنان در راديو گلچين پخش شود.

خاطر نشان مي شود؛ راديو گلچين هر شب از ساعت 22 تا 6 صبح بر روي موج اف ام رديف 5/105 و كانا 13 براي علاقمندان پخش مي شود.



**پخش سخنراني پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران از راديو سلامت

دكتر علي اكبر سياري معاون بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور سخنران قبل از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران مي باشد.

به گزارش روابط عمومي راديو سلامت ، سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران، پنجم ارديبهشت ماه به صورت زنده و مستقيم بر روي موج اف ام رديف 102 مگاهرتز از راديو سلامت، صداي دانش، نشاط و آرامش پخش خواهد شد.

بر اساس همين گزارش ، مراسم اين هفته نماز جمعه تهران ، از ساعت 12 با تلاوت و آياتي چند از كلام الله مجيد در دانشگاه تهران آغاز مي شود و دكتر علي اكبر سياري، معاون بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور به مناسبت هفته سلامت پيش از خطبه هاي نماز جمعه ساعت 12:10 به سخنراني خواهد پرداخت.



**رضا بابك در شبكه چهار

تئاتر تلويزيوني 'ديوانگان متفكر' با بازي رضا بابك و كارگرداني عليرضا كوشك جلالي و تهيه كنندگي حميد ابراهيمي از روز شنبه ششم ارديبهشت ماه هر روز ساعت 10 صبح از شبكه فرهيختگان تماشايي است.

به گزارش روابط عمومي شبكه چهار سيما، اين مجموعه در 60 قسمت 10 دقيقه‌اي بر مبناي طنزهاي كارل والنتين نويسنده برجسته ي آلماني توليد شده است.

برگردان فارسي داستان اين مجموعه را كه به مسائل اجتماعي و زندگي روزمره انسان ها در قرن 21 مي پردازد ، عليرضا كوشك جلالي بر عهده گرفته است كه در آن نزديك شدن به فرهنگ ايراني خودنمايي مي كند.

يادآور مي شود در مجموعه تله تئاتر'ديوانگان متفكر'، زهره مجابي و رويا مير علمي دو تن از بازيگران ثابت اند و 40 بازيگر نقش مكمل در قسمت هاي مختلف را به صورت ميهمان آنها همراهي خواهند كرد.



**محسن افشاني ميهمان برنامه 'خانه ام همين جاست'

برنامه ' خانه ام همين جاست ' پنجشنبه 4 ارديبهشت با موضوع ' به نام ايران' تقديم مخاطبان خواهد شد و دست اندركاران و مخاطبان آن پاي صبحت پدر و مادر شهيدان دره باغي نشسته اند.

برنامه ' خانه ام همين جاست ' جمعه 5 ارديبهشت ميزبان يكي از فرزندان ايران به نام 'محسن افشاني ' بازيگر مي باشد.

برنامه ' خانه ام همين جاست' با موضوع دفاع مقدس هرهفته دو روز در قالب متفاوت از شبكه راديويي جوان پخش مي شود.

اين برنامه روزهاي جمعه در فضايي خانوادگي و با حضور مهمانان مختلفي به شكل گفت وگو حول محور و موضوع برنامه تهيه مي شود.

برنامه ' خانه ام همين جاست' عنوان برنامه اي از گروه جوان و انديشه است كه به تهيه كنندگي كياناز كاوه در قالب متفاوت تركيبي وگفت وگو در دو روز متوالي پنجشنبه و جمعه ساعت 14 از شبكه جوان پخش مي شود.



**همايش پياده روي و ورزش همگاني روي موج سلامتي

واحد سيار شبكه راديويي سلامت با حضور در همايش پياده روي و ورزش همگاني هفته سلامت، حضور مسئولان كشور و مردم را در اين همايش پوشش مي دهد.

به گزارش روابط عمومي شبكه راديويي سلامت، در پنجمين روز از هفته سلامت با شعار ملي «يك عمر سلامتي با خود مراقبتي» همايش پياده روي و ورزش همگاني به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود و در تهران نيز به صورت نمادين با حضور جمعي از مسئولان كشوري، وزاري بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهردار و استاندار تهران و مسئولان دانشگاه ها روز جمعه پنجم ارديبهشت از ساعت 7:30 تا 10 صبح برگزار مي شود.

اين همايش در درياچه شهداي خليج فارس واقع در انتهاي بزرگراه شهيد همت منطقه 22 شهرداري تهران برگزار مي شود.



** سيري در مكتبي ملقب به اصفهان دست در دست سحر

مجموعه مستند 'در مكتبي ملقب به اصفهان' هر هفته از سيماي اردوي شبكه سحر پخش مي شود.

به گزارش روابط عمومي شبكه بين المللي سحر، 'در مكتبي ملقب به اصفهان' به سرپرستي زهرا كياني پور به زبان اردو دوبله شده است.

سيد حسين مظفر زكي ترجمه و كلب عباس زيدي گويندگي متن اين مستند را بر عهده داشته اند. صدابرداري دوبله اين اثر بر عهده محسن ترابي بوده و حميدرضا پاكزاد تدوين آن را انجام داده است.

مستند 'در مكتبي ملقب به اصفهان' به كارگرداني فرشاد احمدي به سفارش صدا و سيماي مركز اصفهان توليد شده و سير تحول كاشيكاري مساجد و محراب ها را مورد بررسي قرار مي دهد.

در اين مجموعه با استفاده از نرم افزارهاي پويانمايي مختلف، جلوه هاي گوناگون مكتب معماري ايران ملقب به مكتب اصفهان به تصوير كشيده شده است.

مجموعه مستند 'در مكتبي ملقب به اصفهان' در قالب 6 قسمت 20 دقيقه اي باز تنظيم شده و روزهاي شنبه ساعت 15:25 به وقت تهران از سيماي اردوي شبكه سحر پخش مي شود.



**محيط زيست دريايي تضمين سلامت آبزيان

شبكه راديويي سلامت شنبه ششم ارديبهشت ماه در برنامه « افق روشن» به موضوع روز جهاني دامپزشكي مي پردازد.

به گزارش روابط عمومي شبكه راديويي سلامت، برنامه افق روشن كاري از گروه سلامت اجتماعي اين شبكه شنبه ششم ارديبهشت با موضوع «محيط زيست دريايي تضمين سلامت آبزيان» از موج اف ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

اين برنامه به سردبيري فاطمه شهبازي و با حضور دكتر داريوش جهان پيما معاون فني اداره كل دامپزشكي استان تهران و زهرا كشوري روزنامه نگار محيط زيست از ساعت 9:10 روز شنبه از شبكه راديويي سلامت پخش مي شود.



**جمعه اين هفته در شبكه سحر، 'ورود آقايان ممنوع' مي شود

شبكه سحر، فيلم سينمايي 'ورود آقايان ممنوع' را براي جمعه اين هفته مخاطبان كردزبان خود در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومي شبكه بين المللي سحر، فيلم سينمايي 'ورود آقايان ممنوع' به سرپرستي محمد فريدوني و مديريت دوبلاژ شيلان رحماني در موسسه فرهنگي هنري سيماگستر زاگرس به زبان كردي دوبله شده است.

قادر دادخواه متون اين فيلم سينمايي را به زبان كردي ترجمه كرده و محمد فريدوني ويراستاري آن را بر عهده داشته است. صدابرداري اين كار توسط سعيد فريدوني و ميكس آن توسط فواد شافعي انجام شده است.

'ورود آقايان ممنوع' جمعه 5 ارديبهشت ماه ساعت 21:00 به وقت تهران به مدت 95 دقيقه از سيماي كردي شبكه سحر پخش مي شود.



** رانندگي در شبكه چهار

سينمايي راننده' Driver'محصول 1987 سينماي آمريكا و انگلستان، شنبه 6/2/93 ساعت 23:15 روي آنتن شبكه چهار سيما مي رود.

به گزارش روابط عمومي شبكه چهار، رايان اونيل' Ryan O'Neal' با همراهي بروس درن' Bruce Dern'در اين فيلم كه ژانري پليسي و جنائي دارد، در مقابل دوربين كارگرداني برجسته به نام والتر هايل (Walter Hill ) ايفاي نقش كردند.



**نسل جوان ديده مي شود

بيوك ميرزايي كه هم در عرصه نمايش هاي راديويي فعاليت مي كند و هم از بازيگران با تجربه عرصه تصوير است، معتقد است: اگر جشنواره بين المللي راديو بر نسل جوان فعال در رسانه تاكيد و تمركز كند، انگيزه آنان در كارشان بيشتر مي شود.

به گزارش كميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره راديو، بيوك ميرزايي بازيگر سينما و تلويزيون كه در جشنواره راديو هم عنوان بهترين بازيگر مونولوگ را از آن خود كرده است، با اشاره به فرصت سازي اين جشنواره گفت: جشنواره بين المللي راديو فرصتي براي شناخته شدن و شناساندن نيروهاي جوان است؛ نسل جواني كه در راديو كار مي كنند و شايد كمتر شناخته شده باشند اما در قالب اين جشنواره مي توانند كارشان را محك بزنند و در معرض ديد و قضاوت ديگران قرار دهند.

وي دستاوردهاي جشنواره راديو را در گروي داوري و كارشناسي تخصصي آن دانست.

ميرزايي كه سريال 'قهر و آشتي' را از شبكه يك سيما هم روي آنتن دارد، كاركردهاي جشنواره را در بخش نمايش هاي راديويي مطلوب ارزيابي كرده و ادامه داد: برگزاري جشنواره راديو در دوره هاي قبل باعث شد تا بسياري از همكاران نويسنده، كارگردان، بازيگر ما و كساني كه در ساير بخش هاي توليد نمايش هاي راديويي زحمت مي كشند، مورد توجه قرار بگيرند؛ بسياري از جواناني كه الان در اين حوزه ها مشغول فعاليت هستند از جمله افرادي بودند كه در قالب همين جشنواره معرفي شدند و بعدها با نگاهي جدي تر به كارشان ادامه دادند. انگيزه شان بيشتر شد و با تشويق و تقديري كه از آنان در جشنواره شد پيشرفت كردند.

فراهنگ(1)**9187**1436

سرخط اخبار فرهنگ