۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81136085
T T
۰ نفر
پرچم پر افتخار جمهوري اسلامي ايران در قله آيلند پيك به اهتزاز درآمد

شهرقدس-ايرنا-رييس هيات كوهنوردي شهرستان قدس در گفت و گو با ايرنا اعلام كرد: طبق آخرين تماس برقرار شده با 'احمد نيك بيان' از اعضاي هيات كوهنوردي شهرستان قدس، موفق به صعود به قله 6 هزار و 200 متري آيلند پيك در منطقه كوهستاني هيماليا شده است.

'داوود احمديان' در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين صعود كوهنورد شهر قدس را تيمي 4 نفره، شامل كوهنوردان استان البرز و اراك همراهي مي كنند و گروه در روز سه شنبه پرچم پر افتخار كشورمان را بر فراز اين قله به اهتزاز درآوردند.

احمديان خاطر نشان كرد: اعضاي گروه كوهنوردي كشورمان در سلامت كامل به سر برده و در حال حاضر در بيس كمپ قله آيلند پيك به سر مي برند.

وي افزود: اين گروه مشغول آماده سازي و تامين اقلام مورد نياز غذايي و فني، به منظور انجام صعود ديگري هستند.

رييس هيات كوهنوردي شهرستان قدس در تشريح اين مطلب گفت: گروه در تلاش است تا به قله بلند و صخره اي شكل آمادابلام با ارتفاع 6 هزار و 865 متر صعود كند و چون صعود به اين قله صخره اي دشوارتر و فني تر از قبلي مي باشد، ممكن است صعود مدت زمان بيشتري به طول مي انجامد.

احمديان با اشاره به اينكه در حال حاضر ارتباط تلفني و اينترني با گروه كوهنوردي برقرار نيست اضافه كرد: به دليل عدم وجود پوشش اينترنتي امكان ارسال تصاوير حضور كوهنوردان در قله نبوده است و فعلا دريافت اطلاعات بيشتر امكان پذير نيست.

وي با اعلام فرا رسيدن روز و هفته زمين پاك از برگزاري همايش كوهنوردي خبر داد و افزود: اين همايش به منظور پاكسازي كوهستان، از سوي اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس با همكاري هيات كوهنوردي اين اداره، به منظور پاكسازي دره ورديج و اطراف رودخانه هاي اين محل انجام مي شود.

وي ساعت شروع همايش را راس ساعت 6:30 دقيقه صبح روز جمعه پنج ارديبهشت اعلام و اضافه كرد: پيش بيني شده 400 نفر از شهروندان و ورزشكاران به همراه مسوولين شهري ما را در اين پاكسازي همراهي كنند و جوايزي نيز از سوي برگزار كنندگان به افراد شركت كننده به قيد قرعه اهدا مي شود.

اين همايش از ساعت 6:30 تا 12:30 دقيقه و محل تجمع مقابل فرمانداري قدس در خيابان امامزاده مي باشد.

تهرام564/5570

سرخط اخبار ورزش